Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Využijte konferenci k propagaci firmy! Povíme vám, jak ji uspořádat…

Jan Onesork
Před 12 roky

Pořádání konference pomáhá propagovat nejen vaši společnost, ale také vás prezentuje jako autoritu daného oboru. Pokud máte pocit, že v oblasti vašeho podnikání nějaká veřejná akce chybí, rozhodně se nebojte pustit do jejího uspořádání. Ano, bude vás to stát spoustu času, ale investice se s vysokou pravděpodobností vyplatí. Pojďme se dát do toho! Jak ale začít?

Před začátkem vás čeká spousta práce – musíte sehnat prostory, peníze a vybrat dobré datum a čas. Během konference je třeba zajistit dostatek jídla a pití. A zapomenout byste samozřejmě neměli na skvělý program. Přeci jen se na konferenci sejdou odborníci z různých oborů a budou čekat, že kromě cenných kontaktů, jim konference přinese také informační hodnotu.

Kde sehnat peníze na konferenci?

Před samotným pořádáním konference je důležité uvědomit si, že její pořádání stojí nemalé peníze. Abyste nemuseli konferenci celou sami dotovat, je zde několik možností, jak peníze získat.

Konferenci můžete zafinancovat pouze ze vstupného od návštěvníků, avšak obecně se doporučuje zajistit si vyrovnaný mix sponzorů společně se ziskem z účastnických příspěvků.

Inzerce

“Financovat podobnou akci čistě z účastnických poplatků sice lze, nicméně to vyžaduje značné zkušenosti a organizační schopnosti (pokud nechcete skončit v dluzích). Proto je nejlepší začít tím, že si najdete hlavního sponzora.” (Pavel Císař v článku Jak se dělá konference I.)

Ze začátku se zaměřte na získání hlavního sponzora. Až se vám podaří zajistit základní financování, můžete se pustit do dalšího plánování.

Program je třeba vyšperkovat do posledního puntíku

Dobrá konference musí mít také dobrý program. Proto si dejte záležet na výběru řečníků. Nechte si speakery doporučit a lovte z řad korporátů i menších firem. Tímto výběrem se zavděčíte všem pozvaným hostům.

“Jednu věc bylo nutné si uvědomit hned v začátku. Nepořádám akci pro sebe, ale pro hodně různorodou skupinu lidí. ” (Zuzana Šochová v článku Jak uspořádat konferenci)

Zkuste se vžít do různých typů návštěvníků plánované konference (menší a větší firmy, různé obory a úrovně znalostí posluchačů) a uzpůsobit program tak, aby co nejvíce návštěvníkům vyhovoval a nebrali program jako ztrátu času.

Myslete také na nezbytné detaily

Konference by měla sloužit jako místo k setkávání a získávání nových kontaktů. K tomu dopomáhá třeba taková drobnost, jako je jmenovka pro každého z účastníků.

Pokud plánujete po jednotlivých přednáškách diskuzi, myslete na to, že na všechny se nemusí dostat. Umožněte tedy návštěvníkům setkávat se s kým chtějí v openspace prostoru během  přestávek mezi přednáškami nebo po skončení konference.

Nepodceňujte dobrý catering a občerstvení celkově. S vydařeným občerstvením může i průměrná konference zanechat dobrý dojem. Při objednávní jídla myslete také na dostatek nealkoholických nápojů. Objevit by se zde měla také káva, konference bývají dlouhé a dobrá káva jistě příjde vhod.

Podíleli jste se již někdy na pořádání konference? Jakých chyb jste se dopustili, či co dalšího je vhodné zmínit? Článek do budoucna rádi rozšíříme o vaše nápady.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jan Onesork

Konzultant internetového marketingu. Vytvořeno ve spolupráci s Veletrhy Brno (realizace expozic a pronájem konferenčních prostor).

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)