Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Dneska pro vás mám unikátní příběh českého internetu. Mým hostem totiž byl Vojtěch Tuček, zakladatel jednoho z nejznámnějších webů mladé generace VideaČesky.cz. Ten příběh ale není úplně růžový.

VideaČesky.cz svým uživatelům nabízí cizojazyčná videa s českými titulky. Ty vytváří tým kolem Vojtěcha Tučka. Web má denně mezi 25 a 40 tisíci návštěv, sledují ho převážně mladí lidé a díky němu možná poznali známé zahraniční celebrity či pořady.

V čem je Vojtěchův příběh zajímavý?

  • Web má obrovskou návštěvnost. To ale neznamená, že se mu dařilo i vydělávat.
  • Cílová skupina jsou mladí lidé s různými zájmy, což ovlivnilo i úspěšnost prodeje inzerce.
  • Tým překladatelů práci odváděl v podstatě zadarmo. Přesto web každý den publikuje nová videa.
  • Vojtěch dokáže zhodnotit, jaký obsah uživatelé mají nejraději, jaké společné znaky mají nejsledovanější videa a v čem se můžete inspirovat i vy v rámci content marketingu.

Vojtěch projekt zakládal v roce 2010. Tvořil jej při škole, ale po čase z něj raději odešel. Na webu to komentoval takto: „Vzhledem k finanční situaci bude rozumnější sehnat si normální práci a webu se věnovat po večerech. Práci jsem si nakonec opravdu sehnal […] a jak už to tak bývá, nakonec jsem měl na web času míň a míň.“ Dnes má web nový majitel, Vojtěch občas přispívá novými videi, ale místo webu už buduje nový byznys, o kterém se rovněž pobavíme.

Příběh VideaČesky.cz mě zaujal v tom, že ne vždy přináší vysoká návštěvnost i vysoké zisky a ne každému úspěšnému projektu se skutečně daří. Vojtěch mluvil velmi otevřeně a nebál se odpovědět i na otázky, zda se považuje za podnikatele, zda pro monetizace webu udělal maximum a zda někde neudělal zásadní chybu.

Inzerce

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Návštěvnost VideaČesky.cz:

videacesky-analytics-1
Takhle se vyvíjela návštěvnost po spuštění projektu, tedy v roce 2010.
videacesky-analytics-2
Zde je vidět vývoj návštěvnosti od 1. 1. 2010 do 30. 9. 2015.
videacesky-analytics-3
Taky byste chtěli, aby na prvním místě zdrojů vaší návštěvnosti byl direct? :-) Statistika je opět z období od 1. 1. 2010 do 30. 9. 2015.

Nejoblíbenější videa na VideaČesky.cz:

Co dalšího se vám bude líbit?

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Red

Před 8 roky

Nejhorsi video siroko daleko, strasny problem se vubec dokoukat.. Neco tak smutnyho a promarnenyho sem nevidel. Uplne vyhorenej clovek, kterej udelal vpodstate vsechno spatne. Dve jediny veci udelal dobre, 1. ze to vymyslel, 2. ze to prodal. Nic mezi tim. Vsechny vymluvy, ze to nejde, ze sme si mysleli atd, vsechno spatne …

V dobe, kdy adsense cili na uzivatele se tezko vymluvi clovek, ze ma sirkou zajmovou skupinu a ruzne zajmy. A tech spatnych rozhodnuti tam bylo mraky.
Nejlepsi citat „nevedel jsem, jak je motivovat“ … PENIZE, proboha, … reklamka, prvni vec co pri smlouve udelat, at nedavaji smlouvu na 12 mesicu (ja jsem podepisoval podobnou, vymohl jsem si 3 mesice a hned ten rok jsem toho i vyuzil), reklamka oproti adsense nema naprosto sanci, na to ale nepotrebuje clovek cekat roky, na to staci zalozit adsense ucet a na druhej den vidi vysledek (tady clovek odpovi „ani jsem si nezakladal ucet na adsense“) .. skoda mluvit, tohle potrebovalo nekoho, kdo aspon trochu vidi a zije v realnym svete..
Tohle fakt bylo nejdelsi video tady, vydrze to do konce me stalo poradny usili a nicmene prave proto doporucuju kazdymu se podivat, presna ukazka, kdo nema delat takovej projekt. Musite si aspon trochu verit proboha, tohle je k uzoufani :(

Proti Vojtovy nic nemam, verim, ze soucasnou praci dela dobre a ze je urcite dobrej prekladatel, ale zaver je vylozene k placi (ne trapnej, ale smutnej).

Odpovědět »

Karel Ulman

Před 8 roky

Je snadné někoho hodnotit, odsuzovat atd., ale je pravděpodobné, že za stejných podmínek byste se choval podobně jako Vojta. Ač ten rozhovor vyznívá smutně, je úspěch, že:
* Vojta zrealizoval vlastní nápad
* Nezruinovalo ho to, pravděpodobně nakonec prodejem vydělal
* Nápad získal Křišťálovou lupu
* Získal zkušenosti a uvědomil si, že nemusel vše dělat „správně“
* Upřímně vypráví svůj příběh, čímž inspiruje a zároveň varuje podobné lidi
* U konání zohledňuje prospěch lidem
Podle mě super výsledek. Nikdo není během vysoké expertem na všechno, co ho reálně potká jak v podnikání, tak v životě. Proto nejdou věci ideálně a rozhodnutí jsou obtížná. A Vojta není vyhořelý člověk, Vojta má koule a můj obdiv!

Odpovědět »

Vojtěch Tuček Sledovat @BugHer0

Před 8 roky

Dobrý den,
vyhořele si rozhodně nepřipadám, i když souhlasím s tím, že jsem udělal spoustu věcí špatně. Zásadní problém vidím v tom, že jsem web zakládal jako fanouškovskou stránku se službou pro lidi a od začátku jsem v něm neviděl nějaký výrazný finanční potenciál…

Jinak z rozhovoru to možná tak úplně nevyznělo, ale překladatelé dostávali za překlady samozřejmě zaplaceno, takže peníze motivací byly. Odměny se zavedly hned v prvním roce existence portálu a překladatel byl odměněn za každé přeložené video. Bohužel, vzhledem k výdělečnosti webu nebylo možné lidem platit za překlady adekvátně (třeba tak, aby dostávali podobné částky jako za překlad pro dabing), takže to bylo stejně jen ve formě přivýdělku (nejaktivnější si vydělali třeba 1500 měsíčně) a zároveň nebylo možné ty odměny navyšovat, když portálu ve výsledku tržby spíš klesaly a neměl jsem žádnou velkou rezervu.

Web jsem zakládal jako student, který neměl nic našetřeno a nemohl web dotovat. Ale jinak souhlasím, že jsem jako podnikatel v mnoha ohledech zklamal a jak říkáte, video může spíš sloužit ostatním jako návod, jak to nedělat, pokud si chcete svůj projekt udržet a nechcete ho za pár let někomu prodat.

Odpovědět »

Lucka Koberová

Před 8 roky

Tak Vojtěchu, jak to tenkrát bylo? Co? Není ti z toho zle když se posloucháš?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing