Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Váš blog je pro vás tou největší reklamou. Jen musíte přijít na to, jak jej správně využít…

Jiří Rostecký
Před 11 roky

Vlastní blog a jeho pravidelné udržování může být pro mnohé zábavou, pro jiné milovanou vášní a pro některé tím nejlepším způsobem propagování sebe, svých služeb a budování značky. To vše je jedním z mnoha důvodů, proč je škoda blogování podceňovat a nepřikládat mu dostatečnou váhu ve vašem podnikání.

Já se blogování začal věnovat už někdy před čtyřmi lety. Tehdy byl můj pohled na podobnou činnost vcelku omezený. Viděl jsem pouze autory, kteří vytvářeli svoje internetové místečko a vítali všechny čtenáře, nejvíce ty, co zanechali nějaký komentář. Blog byl pro ně prostor k „vypsání“ a svým způsobem i cesta, jak „oslovit svět“.

Za tu dobu se ale mnohé změnilo. Řada skvělých blogů již neexistuje, ale na druhou stranu zase řada zajímavých a přínosných blogů vznikla. Změnil se i můj pohled a přístup k psaní článků a jejich zveřejňování na webu nesoucím moje jméno již ve své doméně. Blog se pro mne nestal internetovým místečkem pro odpolední písmenkování, ale skvělým způsobem selfbrandingu a podpory jiných lidí.

Jak může blog ovlivnit vaše zisky?

Proto, abychom pochopili, jak může blog pomoci vašemu podnikání, si musíme říci, jak bychom to pochopit neměli. To, že psaní o činnosti, kterou vykonáváte, vyvolává pocit, že tomu rozumíte, je už takové zažité klišé. Nicméně řada podnikatelů buduje blog, který lze přirovnat k nestrannému PR katalogu, zaplněnému vychvalujícími články jeho služby. Blog je škoda využít ke svému prospěchu, ale rovněž je škoda si jím spíše uškodit.

Inzerce

Jednou ze základních charakteristik blogu by měla být osobitost, autentičnost a otevřenost. V ČR jsou velmi oblíbené blogy Johna Vanhary a Petra Jeníka. Oba se shodují v jednom, splňují všechny tři podmínky. Jejich autoři zveřejňují svoje názory, zkušenosti, problémy, ale i nápady a mnoho dalšího. Jsou otevření, upřímní a čtenář si pod hlavičkou blogu může vybavit konkrétního člověka, k němuž si vybuduje vztah a příště bude tušit, co může čekat.

Podobných blogů je daleko více, ale pouze několik z nich dokázalo svoje autory proslavit. Co se vám jako první vybaví, když se řekne jméno John Vanhara, Petr Jeník, Ivan „Drago“ Sarközi a další? Jsou to jejich blogy, nebo jejich byznys? Věřím, že většina z vás si jako první vybaví hlavně blog.

Každý čtenář může být potenciální zákazník

Blogování je zodpovědnost, a to velká zodpovědnost. Každý řádek vašich článků může ovlivnit názor čtenářů na vaši osobu. Stejně tak ale může každý pomoci vašemu podnikání. Jediným způsobem, jak toho docílit, není publikování článků o zažitých informacích, kterých je všude hora. Lidé už vědí, že SEO není jen o vyplnění hlavičky webu, že spustit webové stránky neznamená začít vydělávat a že linkbuilding není záležitostí jednoho dne. To vše jsou pravdivé informace, klidně se o nich zmiňte, ale neudělejte ze svého blogu jedno velké zažité klišé.

Daleko více vám mohou pomoci články, které mají trochu hlubší myšlenku. Články, jaké může čtenář najít jen u vás. Jsou to vaše názory, zkušenosti, praxe. Dejte čtenářům k přečtení to, co jste opravu zažili. Sdělte jim, s čím nesouhlasíte a jak byste to zlepšili. Nebojte se psát trochu kontroverzně, ne vždy to musí být na škodu.

Na svém blogu jsem publikoval několik článků o jedné z našich služeb – copywritingu. Byl jsem velmi překvapen, když se mi ozvalo několik klientů s tím, že četli můj blog a získali ve mně a v mých lidech důvěru. Dokonce jsem byl zaskočen, kolik z nich mi napsalo na osobní email, protože nechtěli komunikovat s někým jiným, ale přímo se mnou. Bylo to zajímavé, poprvé jsem viděl nějaký hmatatelný výsledek, který mi blog přinesl.

Posledním a tím nejvíce ubohým způsobem, jak zmonetizovat svůj blog, je prodej reklamy. Proč? Protože prodejem jednoho banneru vyděláte možná pár stovek či tisíc, ale díky spokojeným klientům, které jste získali prostřednictvím vašeho blogu, můžete vydělat daleko více. Zkuste se tedy zamyslet, zdali vašemu podnikání nemůže blog pomoci, případně zdali jste vyčerpali všechny možnosti, jak jej využít ke svému užitku.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Tomas

Před 11 roky

Taky jsem si objednal copywriting diky tvemu blogu. A vyuziji ho i v budoucnu.

Btw pro sledovani skutecnych zdroju objednavek zkus vyuzit Foretaser.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Díky moc, Tomáši, cením si toho a těším se na další spolupráci, i když si teď nevybavím tvoje příjmení. :)

Odpovědět »

Martin Mažár

Před 11 roky

Je to presne tak ako píšeš. Ja som sa pre rokom rozhodol písať blog z mojej brandže – ako predávať viac (som školitel). Za rok sa v mojom živote udiali neuveriteľné veci vďaka blogu:
– ponúkli mi prácu, kde plat bol takmer trojnásobný oproti tomu čo som mal, keď som začal blogovať o predaji
– každý týždeň mi píšu ľudia o radu v oblasti predaja – jednoducho ma pozná viac ľudí
– zavolali ma ako speakra na akciu prednášať o predaji
– a v neposlednom rade som zarobil nejaké peniaze (prostredníctvom affiliate)

Takže pre mňa je blog geniálna vec :)

Odpovědět »

Josef Kroupa

Před 11 roky

Jirko, pěkný článek, který mě inspiroval k tomu, abych si konečně rozhoupal a založil si vlastní blog. Díky za nakopnutí.

Odpovědět »

GVKB

Před 11 roky

http://www.gvkb.cz/
Co se týká zakládání blogů mám v tom mnoho zkušeností už asi pět let zakládám na internetu blogy a testuji, jak který systém funguje a jak by měl vypadat vlastně blog? Nejlepší je si koupit vlastní doménu a zaplatit si i webhosting pro doménu, jsou prostě věci, na kterých se nevyplatí šetřit! Spočítejte si čas, který věnujete za rok blogu, a porovnejte cenu času s cenou, kolik stojí za rok vaše doména, a váš webhosting. Navíc pokud máte na vizitce vlastní koupenou doménu, vypadá to jinak, než když vlastní doménu nemáte! Návštěvnost na vlastní doméně je vždy mnohem větší, než pokud nebudete mít vlastní doménu. Velmi důležitý je název vaší domény, kterou si koupíte, doporučuji použít zkratku několika slov a nepoužívat jedno slovo, optimální je název co nejkratší, dlouhé komplikované názvy snižují návštěvnost. Pokud máte doménu a webhosting, je zde zásadní rozhodnutí, a to použít redakční systém nebo jej nepoužít? Profesionálové si vytvoří vlastní redakční systém na míru, nebo udělají stránku bez redakčního systému, zde je potom problém něco později změnit a je problém i v používání takové stránky. Já jsem zastáncem použití kvalitního redakčního systému, a to WordPress nebo Joomla, tyto systémy jsou lokalizované do češtiny a jsou zadarmo. Pokud trpíte zoufalým nedostatkem peněz díky krizi a nemůžete tedy investovat do vlastní domény a webhostingu, tak bych vám doporučil Google a jeho produkty jde zde o YouTube a Blogger.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing