Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Teambuilding – od emocí po empatii

inzerce
Před 7 roky

Upevnění kolektivu. Zlepšení vztahů a komunikace mezi pracovníky. Zvýšení kreativity lidí a schopnosti spolupráce mezi odděleními. Lepší řešení krizových situací. To jsou cíle, které obvykle majitele firem motivují k organizaci teambuildingu. Zní to pěkně. Skutečnost může být různá. Co opravdu rozhoduje o tom, do jaké míry celá akce přinese žádaný efekt? Pojďme se nad tím zamyslet.

Stmelí se kolektiv pouze na základě týmového plnění úkolů?

Snadno si dokážeme představit, že v každé firmě pracují lidé, kteří mají různé povahy. (Zjednodušeně řečeno se tak sejdou společenští sangvinici s tichými flegmatiky, vznětliví cholerici s klidnými melancholiky.) Co s nimi všemi udělá společné řešení teambuildingového zadání? Záleží na tom, jak se při tom budou cítit. Čím lépe, tím více budou ochotni spolupracovat mezi sebou.

Odbourání možných negativních emocí

Uveďme si pár příkladů. Špatné pocity až stres z teambuildingů často mívají lidé, kteří nemají příliš vysoké sebevědomí, nebo ti, kteří mají jednoduše rádi svůj klid. Mrzoutům zase pravděpodobně nebude po chuti trávit čas činností, která pro ně nemusí být zajímavá. Při sportovních aktivitách ostatní dost možná nebudou zvládat tempo fyzicky zdatnějších. A tak dále. Jak podobné věci řešit?

Jaké aktivity zvolit?

Program přizpůsobíme lidem energičtějším i těm, kteří mají raději klidné činnosti. Vybereme si proto takové místo konání akce, kde najdeme rozmanité venkovní i vnitřní zázemí. Například v kongresovém hotelu Jehla snadno domluvíme různé aktivity a hry. Doplníme je krátkým kulturním vystoupením. A večer se všichni rádi sejdou u dobrého jídla, které může mít podobu například oblíbeného grilování.

Inzerce

5 tipů na zajímavé teambuildingové aktivity:

  • Stopovací hra – spojení fyzické činnosti (procházka) i duševní práce (řešení logických úloh)
  • Přechod po žhavém uhlí nebo po střepech – vypadá hůře, než jaké to ve skutečnosti je, ale rozhodně si pro tuto kratochvíli zajistěte zkušeného člověka
  • Nacvičit pohádku dle vlastního výběru – velmi zábavná varianta
  • Detektivní hra (vyšetřování vraždy) – příprava dá více práce, ale dost pravěpodobně sklidíte úspěch
  • Lidský stolní fotbal – nenáročná varianta klasického „fotbálku“

Teambuilding 2 v 1

Budování týmu nemusí znamenat jen dohodu na samotném řešení veselých úkolů nebo povzbuzování při skákání v pytli. Jde o to, naučit se k sobě chovat vstřícně i mimo jakékoli soutěžení. Hledat mezi sebou kompromisy. Domluvit se. A to už při organizaci samotné. Při celém pobytu na události, při řešení praktických denních věcí. Už to má zaměstnance učit kvalitní vzájemné interakci.

Co má vliv na pozitivní výsledek teambuildingů?

To, jaký je program a jak kvalitní zázemí událost má, může ve větší či menší míře ovlivnit její účinek. Není to však zdaleka jediná okolnost, která napomůže úspěšnosti celého podniku. Zásadní je empatický přístup pořadatele k účastníkům a snaha jim umožnit se rozvíjet.

Jít příkladem

Jak to vypadat v praxi? Jak jsme řekli, už při pořádání je dobré vcítit se do účastníků. Brát ohled na různé okolnosti, které mohou zaměstnancům ztěžovat účast na teambuildingu. A vyjít jim vstříc:

    • „Šéf vybral sportovní turnaj a to je pro mě nezvládnutelné.“ Řešení: Málo náročné fyzické aktivity, jejich vyloučení nebo prostřídání s úkoly na přemýšlení.
    • „Máme těsně před závěrkou a musíme jet na teambuilding!“ Řešení: Vhodný termín vybírat dostatečně dopředu a na dobu, kdy se neřeší tolik akutních věcí.
    • „Proč bych měl někam jezdit v sobotu? Co udělám s dětmi?“ Řešení: Nepořádat teambuilding ve dnech volna. Zajistit hlídání nebo udělat zvlášť malý program pro děti zaměstnanců.
  • „Nejsem moc společenská a budu se stydět.“ Řešení: Dotyčnou uklidnit a povzbudit.
    • „Já vím, my se budeme ztrapňovat a vedení se bude jen koukat a bavit se na náš účet.“ Řešení: Vybírat takové úkoly, kterých se nebude nikdo zdráhat zúčastnit. Ani šéfové.
  • „Teambuildingy mě prostě nebaví.“ Řešení: Do programu zahrnout něco pro daného člověka atraktivního.
  • „Opravdu se nechci zúčastnit téhle aktivity!“ Řešení: Nenutit a nabídnout jinou činnost, například požádat o fotografování :-)
  • „Omlouvám se, ale rozhodně nepojedu.“ Řešení: V případě jednoho či několika málo zaměstnanců zjistit proč a pokusit se namotivovat. (Poté už nenutit.) Jedná-li se o více lidí, celou akci ještě jednou zvážit.

Zeptejte se někoho, koho znáte a kdo teambuilding už někdy pořádal, jak se akce povedla. Zda a jaké byly případné problémy. Nebo zkuste zjistit, kdo se alespoň nějakého účastnil, a vyzpovídejte ho, co se mu líbilo a co ne. Jak se cítil? A jak reagovali ostatní účastníci? Uděláte si ještě přesnější obrázek.

Potřebujete-li s organizací firemních teambuildingů pomoci, obraťte se na zkušené. Kvalitní zázemí pro tyto akce nabízí například kongresový hotel Jehla. Má na výběr z různých doprovodných programů nebo vyjde vstříc vašim nápadům.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing