Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Sociální sítě z pohledu linkbuildingu aneb Kdo není na Facebooku, jakoby nežil

Vladimír Macko
Před 12 roky

Sociální sítě jsou velmi populární. Registruje se zde velké procento uživatelů internetu, proto se o Facebooku často metaforicky píše: „Kdo není na Facebooku, jakoby nežil“. Jedná se o komunikační kanál, pomocí kterého uživatelé komunikují, sdílejí různé odkazy a přidávají se do různých skupin. To můžete využít i vy při propagaci vašeho webu.

Jaké sociální sítě známe

Existuje několik sociálních sítí, které jsou velice významné a pomohou vám při propagaci vašeho webu, hlavně při zvyšování návštěvnosti. Přímo ze sociálních sítí nezískáte zpětné odkazy, neboť ty jsou chráněny atributem rel =“nofollow“, tedy pro vyhledávač nemá takový odkaz význam. To však nesnižuje významnost sociálních sítí.  Mezi uživateli internetu je nejvíce rozšířený Facebook, ale známe více stránek, kde se vyplatí registrovat.

Významné sociální sítě:

  • Facebook.com
  • Flickr.com
  • Twitter.com
  • Myspace.com
  • Linkedin.com
  • Google+

Jak na to

Vyberte si sociální síť, kde se chcete registrovat a kde chcete propagovat své stránky. Vyplatí se registrovat minimálně na Facebook, Twitter a Google +. Pokud jste si vybrali, v každé si vytvořte účet na propagaci stránky. Můžete přidávat fotografie, videa, odkazy na články a jiné. Takto můžete získávat fanoušky, kteří díky tomu navštíví váš web. Jelikož se jedná o odkazy nofollow, nebudou mít význam pro vyhledávače, ale na druhé straně můžete získat mnohem více návštěvníků než z jiných zdrojů.

Inzerce

Získávat fanoušky je možné i opačně. Stačí, když si na svoji stránku umístíte sociální záložky (bookmarky). Pokud lidé navštíví vaše webové stránky, budou mít možnost, díky těmto záložkám, sdílet obsah na sociálních sítích.

Bookmarky můžete umístit i pod články, jak můžete vidět výše na obrázku. Pokud se bude lidem článek líbit, kliknou na bookmark sociální sítě, kde chtějí článek sdílet. Tímto způsobem můžete získat nové návštěvníky, protože odkaz na článek se zobrazí přítelem uživatele, který dal článek sdílet. Totéž můžete dělat i při eshopu a lidé budou moci sdílet konkrétní produkty. Bookmarky existují nejen pro sociální sítě, ale také pro linkovací služby.

Jak na Facebook

Jak víme, Facebook je nejpopulárnější sociální sítí a skvělým místem k propagaci vlastních webových stránek. Můžete si stručně přečíst, jak toho můžete využít.

1.)    Klikněte na „Vytvořit stránku“  – zde si vyberte, na jaký účel bude stránka sloužit.

2.)    Jděte na stránku https://developers.facebook.com/docs/plugins/ a vyberte si plugin, který chcete umístit na svůj web. Vybrat si můžete například lajkující nebo sdílející tlačítko. Populární je také plugin na komentáře. Kód pluginu si umístíte na vaši stránku.

3.)    Druhou možností je, když používáte různé redakční systémy, například WordPress nebo Drupal. Tehdy si můžete stáhnout plugin / modul, díky kterému budou umístěny sociální záložky u článků automaticky.

4.)    Pečujte o svou facebookovou skupinu i o web. Přidávejte nové články, získávejte nové fanoušky. I když přes Facebook nezískáte odkazy užitečné pro vyhledávače, je zde možnost, že lidé, kteří se stanou fanoušky vašich stránek na Facebooku, začnou odkazovat na vaši webovou stránku z té své.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing