Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Reklama: Vytvořte produkt, neřekněte o něm nikomu a umřete hlady…

Jan Kovanda
Před 12 roky

Reklama je nezbytnou součástí vašeho podnikání. I když vytvoříte ten nejlepší produkt na světě a neřeknete o něm lidem, umřete hlady. Jak tedy začít propagovat vaší firmu?

„Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich věnuji na reklamu.“
Henry Ford – zakladatel automobilky Ford

Kde a jak levně inzerovat

Rovnou vynechme televizi, protože je to sice nejúčinnější způsob, ale také nejdražší. V našem případě půjde o reklamu na internetu, venku, v časopisech nebo na slovní doporučení. Zviditelnit se dá ale i jiným způsobem. Během Pouštní bouře v roce 1991 dali výrobci vojákům koalice zdarma 60 000 beden Coly a Pepsi a 10 000 krabiček cigaret Marlboro. Každá zpráva v televizi nebo v novinách, která upozornila na tuto událost, měla stejný účinek, jako reklama za 250 000 dolarů.

Začít můžete na Facebooku. Poplatek za reklamu je bezkonkurenční a navíc platíte jen za každé kliknutí na reklamu, nikoliv pouze za její umístění na web (náklady cca 1 Kč za klik). Samozřejmě umístěte reklamní bannery na místa, kam chodí vaše cílová skupina. Jestliže se vaši potenciální zákazníci pohybují v nějaké místě (například křesťani v kostele), je účinné do těchto míst soustředit letáky nebo nálepky (náklady cca 2,5 Kč za nálepku 5×10 cm).

Inzerce

Co na lidi platí

V dnešním informačním věku je reklama všude a lidé ji začínají ignorovat. To nám značně stěžuje situaci. Firmy vymýšlejí nové techniky, jak se zviditelnit. Naposledy u nás slavila úspěch firma Active24 se svým hrdinou Super Václavem.

Lidé jsou přitahování tím, co chtějí. Převážně jsou to peníze, moc, sex, uznání, prestiž a další. Pokud jim toto nějaká značka nabízí, lidé se s ní ztotožňují. Marlboro má image vytvořený na drsném kovboji (sex, moc); Louis Vuitton zase na vysoké ceně a prestiži. Věděli jste, že v časopisech si obrázky sexy mužů prohlížejí převážně muži a fotky přitažlivých žen zase ženy?

Ukažte se v nejlepším světle

Název vaší firmy či jen samotné domény je důležitý. Udělejte seznam možných názvů a zeptejte se lidí, co se jim vybaví, když si ho přečtou. Ty, které asociují něco jiného než zamýšlíte, rovnou škrtněte. Slogan vyjadřuje poslání vaší firmy. Dá se jím účinně proniknout do podvědomí zákazníka a tím ho ovlivnit. Udělejte o sobě lidem lepší představu. Promlouvejte v něm přímo k lidem.

  • Je všude, kde chcete být. – Visa
  • Just do it. – Nike
  • Dejte si to po svém. – Burger King
  • Jste v dobrých rukou. – Allstate (americká pojišťovna)

Logo má v sobě mnoho skryto. Dejte si záležet ať mluví o vás mluví tak, jak potřebujete. Barevná loga vyjadřují hravost, složitá loga preciznost, jednoduchá rychlost.

Podpořit prodej může i slevový kupón. Při dlouhodobém používání však kazí image firmy. Dále jsou to věrnostní programy (sbírání bodů), ochutnávky zdarma, soutěže o ceny v podobě vašich produktů, sponzoring akce nebo rozdávání dárkových předmětů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jan Kovanda

Vlastní začínající značku oblečení pro freestylové sportovce. Zajímá se o psychologii v podnikání a osobní rozvoj.

Komentáře

Petr Holásek

Před 10 roky

Při inzerci je dobré také využívat i různé inzertní servery a katalogy firem. Dobře fungují inzertní servery, které si pomocí feedu natáhnou vaše zboží a zatřídí ho do svých kategorií. Takový server je třeba http://www.megainzerce.cz

Odpovědět »

LubosHa

Před 10 roky

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)