Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Pavel Ungr: Co se stane v online marketingu v roce 2016?

Co (ne)ovlivní celou českou e-commerce, světový marketing, ale i prosté živnostníky?

V předchozím videu jsme s Pavlem Ungrem rozebírali události uplynulého roku. Prvním letošním videem tak nemůže být nic jiného než predikce pro rok následující. Co nás čeká?

Pavel vybral několik událostí, které by se v roce 2016 mohly odehrát. Pokusili jsme se předpovědět to, co ovlivní celou českou e-commerce, světový marketing, ale i prosté živnostníky. Na co se tak můžete těšit (ale i netěšit), se dozvíte v našem novém videu, případně na iTunes (MP3 je ke stažení zde).

Co se ve videu dozvíte?

  • Objeví se na trhu nový významný vyhledávač? Reálná šance přichází ze strany Facebooku a Applu.
  • Jak rychle poroste podíl mobilních zařízení na návštěvnosti webů a kam až to může zajít? Vyměníme počítače za mobily?
  • Přijde Amazon? A pokud ano, jak jeho příchod ovlivní českou e-commerce? Co to znamená pro malé e-shopy?
  • Jak příchod Amazonu a celou e-commerce ovlivní český gigant – Mall.cz s Heurékou?
  • Bude svět o jednu sociální síť chudší? U které hrozí největší riziko uzavření a co to pro nás znamená?

A jako bonus: Co vidí Pavel Ungr jakožto živnostník za největší změny v roce 2015 své podnikání a čeho se nejvíce bojí v roce následujícím?

Zajímavé odkazy:

  • O tom, že má Apple vlastního crawlera, se Pavel rozepsal již v tomto článku.
  • Některé předpovědi už zmínil na svém blogu. Ve videu je ale rozebereme podstatně více do hloubky.
  • Chcete-li založit e-shop a zajímá vás, jak uspět, poradí vám Jan Vetyška v tomto videu.
  • To nejlepší z Mladého podnikatele za uplynulý rok najdete zde.

Stahujte MP3 s podcastem, který najdete i na iTunes.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 3

  1. Milan Tříska

    -

    Pokud by měl být nový vyhledávač úspěšný, musí přijít s jinou logikou, než má Google atd. Apple takovou nemá jak nabídnout, leda kmenovou,ale to myslím nebude stačit. Naopak Facebook je schopen postavit vyhledávání na základě ne algoritmu atd , ale behaviorality a custom audiencies. V kostce- lidé jako Ty hledají tohle a vyřeší tak svůj problém rychleji. To by byla revoluční změna a myslím, že na té Facebook pracuje a jako jediný k ní má dostatek informací. Je to nová kvalita, obrazně řečeno, ne Centrum vedle Seznamu,ale úplně odlišný přistup a efektivnější cesta k cíli.Z toho pohledu je neúspěch Google + pro Google skutečně fatální. Pro takový vyhledavač už pak existuje jediná optimalizace- být fakt nejlepší pro své uživatele.

    Odpovědět
  2. Miroslav Hora

    -

    Styl hledání „lidé jako já“ bude fungovat jen u populárních dotazů, u těch méně častých to bude sazka. Ostatně, že facebook moc dobře nezvládá algoritmizaci ukazuje zaměstnávání Indů na ověřování identity apod. Pokud by někdo měl schodit Google ze špičky, tipnul bych to na IBM či OpenAI, IBM zatím předvedla nejpokročilejší umělou inteligenci, která nespoléhá na názory lidí, které mohou být i chybné, ale „zabývá“ se podstatou problému. Ikdyž statistická umělá inteligence od IBM asi bude silně závislá na kvalitě původních zdrojů, ale co ne. A ten kdo zkombinuje skutečný kvantový počítač a pokročilou AI asi vyhraje, ale to nebude rok 2016, ale kdo ví, v roce 1998 by také nikdo neřekl, že z Googlu něco vyroste :) a donedávna ani Larry Page.

    Odpovědět
  3. Jan Kodera

    -

    Zdravím,
    k tomu Amazonu, pomáhám českým výrobcům a prodejcům uspět na Amazonu a v podstatě mohu ze své zkušenosti říci, že pro menší eshopy není Amazon problém, spíše příležitost. Síla Amazonu je, že umožňuje komukoliv prodávat své zboží a zároveň pro zákazníky dává záruku vrácení peněz když budou nespokojeni (a to zboží může být právě od menšího obchodníka, který prodává přes Amazon).

    Takže malé a střední eshopy se bát moc nemusí, pro ně je to příležitost. Větší jako Alza a Mall budou mít větší problémy, protože pro ně určitě nebude akceptovatelné začít prodávat na Amazonu jako prodejce a zároveň jejich zákaznický servis je velice vzdálen tomu co přináší Amazon. Ostatně podívejte se jak hodnotí nákup na Alzashopu (tj prodej do zahraničí) zákazníci (https://uk.trustpilot.com/review/alzashop.com).

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář