Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Ondřej Preuss (Dostupný advokát): Jak se dělá advokacie na internetu?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Komerční sděleníVideo Jsou to vlastně narušitelé trhu. A průkopníci on-line advokacie. Advokát Ondřej Preuss se svým týmem stojí za projektem Dostupný advokát, jehož cílem je přiblížit advokátní služby menším klientům prostřednictvím internetu. Jednoduše, rychle a za rozumnou cenu. Za projektem se toho ale skrývá podstatně více.

Advokacie je velmi konzervativní obor. Donedávna v něm byla například zakázána reklama. Dnes už jsou pravidla pro advokáty benevolentnější, přesto ale při tvorbě Dostupného advokáta, na kterém se podílí několik advokátů a třeba marketér Jirka Chomát, naráží na spoustu překážek.

„Superdžin znázorňuje to, že právo je tak trochu magie,“ vysvětluje v rozhovoru Ondřej, proč se jeho advokátní kancelář prezentuje pro advokáty netradičním maskotem, a dodává: „Běžní advokáti se zaměřují na takzvané velryby. To jsou klienti, kteří je pak živí.“

V Dostupném advokátovi se naopak zaměřují na klienty menší. Snaží se jim rychle, jednodnoduše a za rozumnou cenu poskytnout kvalitní služby. Cílí i na internetové podnikatele a mají zkušenosti se spoustou problémů, kterým mohli třeba majitelé e-shopů, freelanceři a provozovatelé webových projektů předejít, kdyby věnovali čas konzultaci s právníkem.

Inzerce

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak vypadá v praxi práce advokáta?
  • Proč je on-line advokacie tak nerozvinutý obor?
  • Jak poznáte kvalitního advokáta a kdy se na něj můžete spolehnout?
  • Na co si dát pozor při podnikání na internetu?
  • Proč nepodceňovat komunikaci v e-mailu a na chatech?
  • Jak se advokátům spolupracuje s on-line marketéry?
  • Co všechno stojí za Dostupným advokátem a co je na jeho tvorbě nejtěžší?

Jirka Chomát doporučuje:

jirka-chomat„Během své roční spolupráce s Dostupným advokátem jsem se několikrát přesvědčil, že mít smluvně ochráněn libovolný vztah dvou stran, je opravdu dobrý nápad, který člověk často ocení až za čas. Sepis řádné smlouvy, například o vzájemné spolupráci, dnes považuji za standardní akt, který obě strany chrání a vymezuje jejich práva i povinnosti. Přitom vše lze nastavit velmi variabilně a za použití moderních technologií. Svého advokáta totiž vůbec nemusíte potkat osobně, ale klidně si ho pusťte na videu.“

Podnikáte na internetu?

V rozhovoru jsme se snažili rozebrat několik důležitých témat, které se týkají všech internetových podnikatelů. Dostupný advokát totiž pomáhá i jim a už dnes jim nabízí několik užitečných služeb:

  • Obchodní podmínky – odborné zhodnocení vašich stávajících podmínek či vytvoření podmínek na míru tak, abyste předcházeli problémům ve vašem podnikání
  • Licenční smlouvy – pokud si necháváte vytvořit nebo pro někoho vytváříte třeba grafické návrhy, webové stránky, ilustrace, texty či cokoliv dalšího, měli byste se před případnými právními konflikty bránit licenční smlouvou
  • Smlouva o dílo – mějte jistotu ve vaší spolupráci s klienty či dodavateli a vyjasněte si její podmínky předem smluvní formou
  • Smlouva o mlčenlivosti – chraňte svoje know-how, podepište smlouvu o mlčenlivosti s vašimi kolegy, obchodními partnery, dodavateli či klienty

Využít můžete i Právní poradny, a to jak prostřednictvím Skype, tak osobně.

Problémy se zaměstnanci či zaměstnavateli?

Ať už jste v pozici zaměstnance či zaměstnavatele, i pro vás Dostupný advokát připravil několik užitečných pomůcek:

Vzory některých smluv jsou dokonce ZDARMA. Využít ale můžete i cenově dostupné konzultace s advokátem.

Co pro vás chystáme dál?

Společně s Dostupným advokátem připravujeme krátká videa s důležitými tématy pro internetové podnikatele. Těšit se můžete na následující videa:

  • EET v e-commerce a pro freelancery: Věděli jste, že i marketérů na volné noze se EET týká? A že e-shopy by měli zpozornit i zákazníků, kteří zvolili platbu při dobírce?
  • Začátky s on-line podnikáním: Kdy si musíte zřídit živnostenské oprávnění a jak se bránit podvodníkům nejen při tvorbě webových stránek?
  • Posily ve vašem podnikání: Nemáte na zdravotní a sociální pojištění, a tak riskujete švarcsystém? I to se dá řešit. Jaké formy pracovněprávních vztahů existují?

Další videa připravujeme.

Odkazy, které se hodí:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Tomas

Před 7 roky

Diky za pekny rozhovor.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing