Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Kdo je to content marketér?

Rychlé čtení

Content marketérContent marketing je buzzword, který se v poslední době vyskytuje stále častěji. Pojďme si ale vysvětlit, kdo to vlastně content marketér je.

Na blogu Copyblogger vydal Demian Farnworth zajímavý článek, který se touto otázkou zabýval. Sám v něm přiznává, že obsahový marketing tu s námi už nějakou dobu je, označení někoho content marketérem je ale nové. Definuje ho jako člověka, který rozumí, kam umístit a jak propagovat obsah, který osloví co největší publikum a přemění ho v zákazníky. A motivuje je k tomu, aby se vraceli.

Na základě svých zkušeností se stovkami content marketérů vybral 5 dovedností, které by každý z nich měl ovládat.

  1. Storytelling
    Damian doslova píše, že content marketér musí „mít nos na dobré příběhy“. Příběhy totiž našim zákazníkům pomáhají se seznámením se s naší značkou, jejím oblíbením si a získáním důvěry. Content marketéři se storytelling mohou přiučit od filmových scénáristů či spisovatelů.
  2. Strategie
    Schopnost definovat vlastní strategii, znalost publika (jak se tvoří persony, najdete v tomto článku), umění zlepšovat i starší obsah, vyhodnocovat svou práci apod. Zároveň ale i schopnost empatie, naslouchání či vyjednávání.
  3. Tvorba obsahu
    Až na třetí místo Demian řadí samotné psaní a podmiňuje ho znalostí SEO, použitelnosti, sociálních médií a copywritingu.
  4. Social media
    Content marketér by měl umět pracovat s více platformami zároveň. Měl by vědět, jaký typ obsahu na které funguje nejlépe. A samozřejmě by měl vědět, kde se jeho publikum vlastně nachází.
  5. Subscription assets
    Pod tímto pojmem Demian zmiňuje schopnost content marketéra „zaháčkovat“ si vlastní publikum. Dosáhnout toho může třeba tvorbou newsletterů či členských sekcí. A umět to všechno vyhodnocovat.

Článek je plný dalších užitečných informací. Rozhodně vám doporučuji se na něj podívat a detailně si jej prostudovat. Content marketér je totiž podle mne velmi zneužívané slovo a mnoho lidí vůbec neví, co si pod ním představit. Také doporučuji se podívat na video o tom, jak by se měl copywriter vzdělávat a kdo je vlastně SEO konzultant.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář