Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Kamil Fila: Jak vypadá práce filmového kritika? A dá se jí uživit?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Jak se dělá filmová kritika a dá se psaním filmových recenzí uživit? Hostem dalšího videorozhovoru je filmový kritik Kamil Fila, autor blogu JeštěVětšíKritik.cz, který má 1600 předplatitelů, z čehož 630 bylo tento měsíc aktivních, a který zatím na předplatném vygeneroval příjem 360 tisíc korun.

„Zdeněk Troška tvrdí, že mé recenze nečte, ale při odchodu ze studia Českého rozhlasu se výslovně odkazoval na to, že jsem nejlepším vykladačem jeho duše a díla. Filip Renč kdysi v telefonickém rozhovoru pro Český rozhlas tvrdil, že neví, jestli jsem chlapeček, nebo holčička, ale že mi rozbije hubu. Dnes tvrdí, že jsme ‚bratři v boji‘ a že se na mé recenze vždy těší. Jiřina Bohdalová kvůli mně volala do redakce Respektu a výslovně žádala, abych vysvětlil, co jsem při hodnocení jejího výkonu myslel výrazem ‚neúnosné herectví‘. Přítomný zástupce šéfredaktora, Marek Švehla, jí nedokázal odpovědět.“

To vše o sobě tvrdí filmový recenzent Kamil Fila. Prošel mnoha redakcemi, mj. i redakcí Respektu nebo Aktuálně.cz. V roce 2013 získal cenu Novinářská křepelka a v únoru 2016 spustil vlastní web JeštěVětšíKritik.cz, na kterém nabízí placené recenze filmů.

Kritizovat filmy a ještě si za to nechat platit podle není pro každého. „Buďte dobří tak 10-15 let předtím,“ radí těm, co si chtějí rovněž nechat platit za svůj obsah a dodává: „Psaní musí člověk opravdu chytit. Pro mě je to otázka 3 let týdenního psaní. Pak člověk najde svůj hlas, svůj styl.“

Inzerce

V rozhovoru jsme probrali nejen to, jak se tvoří recenze filmu a proč to není jen o sezení u televize, ale rozebrali jsme také jeho přístup ke tvorbě webu JeštěVětšíKritik.cz, práci s předplatiteli a investice, které se do webu chystá vložit. Chybět nesmí ani jeho názor na českou filmovou tvorbu.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem spočívá práce filmového kritika?
  • Jak se píší filmové recenze?
  • Co musí filmový kritik ovládat?
  • Proč lidé za recenze filmů platí a co udělat, aby platili i za váš obsah?
  • Jak se tvoří obsah pro předplatitele?
  • Proč Kamil odešel z novin a je na volné noze?
  • Jak si vybudoval svou osobní značku a v čem mu pomáhá?
  • V čem vidí svoji největší odlišnost od ostatních kritiků?
  • Jaký má názor na internetové marketéry?
  • Co podle něj chybí české filmové tvorbě?

Další zajímavá videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Premium
zdenek-vlcek-web

3 roky neinvestují do reklamy. Jak rostou JablečnéDíly.cz? | Zdeněk Vlček

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)