Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Je pravidelné publikování nového obsahu potřebné pro dosažení úspěchu?

Jiří Rostecký
Před 11 roky

Určitě to znáte, je to už klišé. Pravidelné přispívání na váš magazín, blog či cokoliv jiného je nejlepším způsobem, jak dosáhnout úspěchu. Pokud si chcete vybudovat vysokou návštěvnost, vypěstovat si vlastní čtenářskou základnu a získat kýženou popularitu, měli byste denně vydat alespoň jeden článek. Jenomže, je to skutečně to nejlepší, co můžete udělat?

Pravidelný obsah není pro úspěch potřebný

Kromě tohoto magazínu jsem vybudoval ještě jeden. Magazín Objevit.cz jsem sice již dávno prodal, ale přesto mi dal mnoho cenných zkušeností a MladýPodnikatel.cz byl svého času vlastně jen pokračováním magazínu o informačních technologiích. Dnes mám jen jeden, což mi dává více možností, jak se mu věnovat. Za více než 3 roky provozování těchto magazínů jsem si odnesl několik poznatků, o které se s vámi mohu podělit.

Začínal jsem tím, že magazín potřebuje každý den alespoň jeden článek. Moje začátky byly stejné jako u většiny malých magazínů, které se na internetu objevují. Sháněl jsem redaktory na internetu, nabízel jsem jim třeba jen 50 Kč za jeden článek. Dnes se popravdě divím, že vůbec bylo možné nějakého redaktora sehnat, protože jak jsem rostl, bylo pro mě paradoxně stále složitější najít redaktory v této cenové rovině. Články nebyly nekvalitní, daly se číst a pro moje potřeby byly naprosto dostačující. Řada z nich měla dokonce i pozitivní ohlasy, ale stále to nebylo ono. Nemůžete po článku za pajcku chtít, aby vám proslavil magazín.

Jenomže publikovat každý den jeden článek a nestíhat je všechny psát sám, si vyžádá pořádnou investici. Když si vezmeme, že měsíc má třeba 22 pracovních dní a každý den chceme vydat jeden článek, skončíme při ceně 50 Kč za kus na 1100 Kč, což ne každý začátečník při zakládání magazínu má. Já to zprvu také neměl.

Inzerce

Postupně jsem ale cenu navyšoval a stále se držel pravidla, že denně vyjde alespoň jeden článek. Při stovce za článek jsem už dával 2200 Kč měsíčně na jeden magazín. K tomu jsem nakupoval krátké zprávy, které mě rovněž vyšly na nějakou tu tisícovku měsíčně. A tak to šlo stále dál a dál. Zvyšovala se cena za článek, moje náklady i pocit růstu. Co však stagnovalo, byla kvalita článků a návštěvnost magazínu.

Až jednoho dne mi to konečně došlo. Čert vem všechny ty články o tom, jak bych měl každý den vydávat alespoň jeden článek. Čert vem zásady o pravidelném přispívání a různé poučky o tom, kdy by měl článek správně vyjít. Nedělám to přeci kvůli počtu článků publikovaných na jednom webu, dělám to kvůli přidané hodnotě obsahu mého webu, kvůli spokojeným čtenářům a jako všichni i kvůli tomu, abych z toho něco měl.

[poll id=“9″]

Jak často přispívat na svůj web?

Přidávat každý den nový článek je určitě možné, ale spíše pro ty, kdo mají k dispozici větší investici nebo si články píší sami. S cenou 50 Kč za článek, kterých můžete mít do měsíce klidně několik stovek, ale díru do světa neuděláte. Budete mít článek, zvýší se vám statistika počtu článků na webu, ale nikoho tím nevytrhnete. Kvalitní články, které mají nějakou úroveň, se za tuto cenu bohužel neprodávají.

Změnil jsem tedy svůj přístup a začal se více zajímat o kvalitu. Přidaná hodnota každého z článků je něco, co je tím správným při cestě za úspěchem. Pokud se v komentářích dočkáte kladné (nebo i rozporuplné) kritiky, sdílecí ikonky sociálních sítí vám ukáží i něco jiného než 0 a statistika čtenosti se začne zvyšovat, můžete si pogratulovat, že jste konečně nabrali správný kurz. Je totiž naprosto jedno, kdy a kolik článků vydáte. Důležité je, že budou kvalitní a čtenáře zaujmou.

Jenomže se dostanete od jednoho problému k dalšímu. Sehnat na internetu schopné textaře, kteří dokáží napsat článek v hodnotě klidně i několika stovek či tisíců korun, je nemožné. Sám jsem nabral desítky lidí, co se hlásili na moje slibné inzeráty. Nechal jsem je napsat libovolný článek, případně jsem jim téma zadal. Vtipné, ale zároveň i smutné bylo, že kvalita výsledných prací byla skoro totožná s kvalitou článků za 50 Kč. Opět bych se tedy vrátil do starých kolejí – zvyšoval bych cenu článku, náklady, pocit růstu, ale ne kvalitu obsahu a návštěvnost.

Jak se tedy zachovat?

Dneska už to dělám úplně jinak. Na začátku jsem budoval redakci levných textařů, které jsem nechal každý den psát nové články. Poté jsem přešel na systém, kdy jsem vybudoval redakci o něco dražších textařů, co nemuseli psát každý den, a já nemusel každý den něco publikovat. Článek vyšel třeba třikrát do týdne, ale byl kvalitnější. Ani jeden způsob se neosvědčil, takže jsem přestal s budováním redakcí a dnes svůj tým nemám. Sbírám články postupně, některé si sám píši a cvičím si vlastní redaktory, kteří dokáží dát ego stranou a nechají si svoje práce zkritizovat. I takových je málo.

Spolupracovat můžete i se zkušenými blogery či podnikateli. Můžete jim nabídnout vysoké honoráře (jsou to i tisíce Kč za článek, co vám sroluje ponožky) a čekat, co se bude dít. Opět to chce ale větší investici. Můžete využít guestbloggingu, ať už s jednotlivci či s firmami. Anebo najít nějakého fanouška z oboru, který o svém koníčku rád napíše.

Jasné jsou dvě věci. Nemusíte publikovat každý den nové články. Zaměřte se hlavně na jejich kvalitu, i když jich bude méně, a pokud se tak stane, nehledejte nové redaktory jen po diskuzních fórech a inzertních serverech, akorát tak ztratíte horu času.

Napište nám svůj názor, máte odlišné zkušenosti?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Jan Šimečík

Před 11 roky

Souhlasím. Řekl bych, že pro začínající magazín je adekvátní 1 článek týdně (samozřejmě poté, co už si vytvoří nějakou „základnu“ článků). Pro web s blogem 1 článek týdně až měsíčně (záleží na oboru, novinkách, …).
S těmi redaktory je to dost pruda. Když se kouknete na anglické servery jako je elance.com nebo odesk.com, dostanete obrovské množství pisatelů na výběr, ale u nás je to – alespoň pro mě – o dost složitější. Kde sháníte redaktory?

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Děkuji Vám za komentář. Redaktory si najdu, vyzkouším, případně převychovám. Je to na nový článek, sledujte náš magazín a určitě jej v brzké době sepíši. :)

Odpovědět »

Jan Šimečík

Před 11 roky

Ok, budu se těšit :)

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Vyjde to v pátek 15., snad vám článek pomůže. :)

Odpovědět »

Michael

Před 11 roky

Vyšel nebo jo? Nějak ho tu nemůžu najít…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing