Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Názor: Je lepší si SEO udělat sám?

jan-kodl
Před 11 roky

[názor redaktora] Neplaťte zbytečně za SEO! SEO zvládne každý, stačí znát těchto 5 zásad. Linkbuilding je vyhazování peněz, oslovte partnery a vytvořte si vlastní síť. Tohle a další moudra se nesou internetem. Vděčné téma, které bude stále dokola lákat začínající podnikatele, kteří se snaží ušetřit každou korunu a vykupují se pak svým časem.

Nacházíme se v době, kdy se tvorba webu stala v podstatě řemeslem. Chci postavit dům, jdu za zedníkem. Chci vytvořit web, jdu za programátorem. Postavený dům mi zkontroluje statik. A vytvořený web? Kolik čtenářů tohoto článků rozumí alespoň HTML, případně C++ a kolik z nich je schopno posoudit kvalitu kódu webu?

„Máte štěstí, že jdu kolem!“ hlásá nám každý druhý spam: „Posoudíme, zkontrolujeme, zvýšíme návštěvnost!“ Nedivím se, že takový mail hne obyčejnému člověku žlučí. Každý chce peníze, všichni nabízejí to samé, smazat. Tihle mladí umí akorát sedět za počítačem.

SEO ale není výmysl! Je to práce nad rámec, která povyšuje obyčejný web na skvělý web. SEO analytik je schopen posoudit podobu a strukturu kódu webu, podobu webu, rozmístění textů, obsah textu, tedy celkově onpage faktory. Dále navrhne vhodnou podobu pro PR články, vhodnou strategii pro linkbuilding, posoudí partnerské weby a celkově stojí Za celou hromadou odborné práce.

Inzerce

Tohle je podle všech těch článků udělej si sám? Samozřejmě, každý začíná a každý se může vypracovat na experta. Ale pokud začínám podnikat, kolik mám času na to, psát PR články, věnovat se linkbuildingu, starat se o pravidelný obsah webu? Kolik času mám na studium odborných materiálů?

SEO60 SEO28

Chápu, že řada lidí vidí v SEO „udělej si sám“ cestu. Každý, kdo jen trochu prohlédne do systému a porozumí programování, se prohlašuje za SEO experta. „On je levnej a rozumí tomu, tak mu budeme věřit.“ Problémy vidím dva – jednak armádu SEO odborníků s desítkami referencí (kdo někdy byť jednu referenci prověřil?) a za druhé nevědomost, jak adekvátně posoudit přínos SEO tedy ziskovost.

Sic zedníků, poctivých řemeslníků a stavbařů ubývá, potřebuju-li postavit dům, jdu většinou za člověkem, kterému věřím, že mi doporučí někoho zkušeného. Nechci nejlevnějšího zedníka, který mi postaví nekvalitní dům. Naopak chci kvalitní práci a nejlépe do konce života. Takový zedník k sobě tedy také musí mít tým specialistů.

Stejně tak tvorba webu není „hop na krávu a je tele“. Vytvořit kvalitní web je, především dnes, ve stále se zdokonalujícím konkurenčním prostředí. Jedná se o velmi náročnou práci. Copywriter, programátor, SEO analytik, marketingový specialista – to je tvorba webu a následné SEO a další propagace.

Dle mého názoru je v této oblasti obrovský prostor pro osvětu. Proto také frčí SEO workshopy a SEO školení. Ne že by se lidé chtěli stát experty, ale potřebují pochopit systém, najít vodítka, podle kterých posuzovat 20 nabídek na SEO denně ve svém emailu. Vysvětleme lidem, že SEO patří do rukou odborníků, vysvětleme jim proč a nenuťme je dělat si SEO sami.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Komentáře

Opcan

Před 11 roky

To zas je blábol :-)

Odpovědět »

Koudy

Před 11 roky

Je to můj osobní názor. Proč si myslíte, že je to „blábol“?

Odpovědět »

Thommie

Před 11 roky

je to největší blábol :)))

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing