Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jarek Mikeš: Díky Magiclistu si můžete vytvářet seznamy přání a dát tak o nich vědět svým blízkým

Ing. Jan Kvasnička
Před 12 roky

Dne 1. září byla spuštěna nová služba Magiclist, což je netradiční vyhledávač a sociální síť v jednom. Uživatelé si mohou vytvářet seznamy přání, které mohou dále sdílet se svými blízkými. Tyto seznamy jsou ideální ve chvílích, kdy se blíží vaše narozeniny, svatba nebo Vánoce a vy chcete usnadnit vašim blízkým výběr dárku.  

Autorem tohoto projektu je Jarek Mikeš, vlastník společnosti WebSeller s.r.o. a také úspěšný investor se spoustou zkušeností.

Co tě vedlo k vytvoření tohoto projektu?
Několik let se stará moje firma o řadu eshopů a v poslední době mi přišlo, že pro eshopy zde chybí opravdu přínosná služba. Taková, která využije výhody sociálních sítí a obchodu. A tím nemám na mysli PPC či zobrazování reklamy, viz. např. Facebook a jiné české služby.

Už dřív jsem měl „první verzi“ Magiclistu, jež byla založená čistě na seznamech přání. Do doby, než jsem projekt pozastavil, se registrovalo okolo 300 uživatelů. Bohužel projektu tehdy chyběl nějaký model, jak bude vydělávat.

Inzerce

A tak vznikla nová forma. Mám z toho obrovskou radost. Před samotným spuštěním byl, a stále je, zájem ze strany eshopů obrovský. Denně se registruje několik desítek nových eshopů. Posílají nám spousty emailů s žádostí o pomoc, o více informací. Taková odezva hrozně moc potěší.

Jak složitá byla realizace?
Nejnáročnější je stále technická část. V praxi totiž musíme stahovat XML feedy všech eshopů, každou chvíli aktualizovat, stahovat k nim obrázky, případně je zařazovat do našich kategorií. Musí se tak denně zpracovat několik milionů položek zboží s tím, že s přibývajícím počtem eshopů toto číslo neustále roste. To si myslím, že je nejnáročnější.

Jinak samotná realizace šla celkem hladce, i když jsem projekt třikrát redesignoval. Ale teď už jsem celkem spokojený, prozatím :-).

Jak vypadal den spuštění?
Den spuštění byl naplánovaný na 1. září. Samotné spuštění jsem již několikrát odkládal, dokonce poslední datum vyšlo na den před mým návratem z dovolené, takže si asi dovedete představit atmosféru. Poslední dny dovolené jsem už začal být opravdu nevrlý. Svým programátorům jsem před odjezdem na dovolenou zadal celkem dlouhý „seznam přání“ :-), co chci mít před spuštěním hotové. Naštěstí se velké procento z toho opravdu splnilo a spuštění proběhlo celkem bez problémů.

Magiclist už nějakou chvíli běžel, takže jsme měli představu o provozu. Teď nám uživatelé postupně ještě reportují chybky a posílají další náměty. Také musíme ještě dořešit rychlost katalogu, vyhledávání a nové rozpracované funkce.

No já myslím, že dnem spuštění to teprve začalo.

Jak velký tým lidí je pro takový projekt potřeba?
Projekt řídím, částečně programuju a obchoduju sám. Nejvíce práce je s administrativou. Zejména komunikace s nově registrovanými eshopy, přiřazovaní zboží a vše s tím spojené. Na toto mám výpomoc dvou slečen.

Vývojově pak na projektu pracoval jeden programátor, kterému vypomáhali dva externisti. Grafiku mi dodal kamarád Roman Holba (www.romanholba.cz) za velmi přátelskou cenu. Děkuji!

Videa mi dělá jedna šikovná slečna, nové grafiky magiclistů pak jeden student. Dále tu máme články a tvorbu obsahu. Většinu těchto externistů jsem získal přes jiný startup s názvem Pikr.cz (úsměv). Funguje to parádně.

No a nakódování a drobné programování jsem dělal (a stále dělám) já sám. Přes den, ale i dlouho po nocích.

Teď navíc spouštíme subprojekt, a to Magickou soutěž, na kterou se skládá extra nový tým.

Když to spočítám, tak celkový počet lidí, co řešilo Magiclist, je okolo 10 lidí.

Kam bys projekt svou náročností zařadil? Myslím, co se týče výše investice, složitostí zpracování.
Na projektu pracuji v podstatě denně už osm měsíců. Vše začalo v lednu tohoto roku, kdy jsem si dělal pořádek ve svých ostatních projektech.

Magiclist mne natolik nadchl, že mu dávám veškerý volný čas. Takže největší investice je můj volný i částečně pracovní čas. Což v mém případě má za následek to, že v tom zbývajícím podnikání onen čas chybí. Když o tom teď přemýšlím, tak nejen v podnikání. Moje přítelkyně je velmi tolerantní, mám hrozné štěstí.

Investice byly v řádech desítek tisíc. Zastávám názor, že i velké internetové projekty lze rozjet za opravdu malé peníze. Jen je třeba mít zkušenost, znát ty správné lidi a mít velké osobní nasazení.

Magiclist otevírá obrovské možnosti k podnikání. Dá se zde aplikovat velmi silný affiliate model, vlastní PPC systém, prodávat reklamu a v neposlední řadě také vytvářet subprojekty. Třeba takové jako je naše Magická soutěž.

Jaký je hlavní přínos pro prodejce?
Teď to bude znít asi jako takové PR, ale zkusím to popsat nějak postupně.

Na rozdíl od jiných zbožových vyhledávačů, Magiclist nabízí viralitu a šíření značky zábavnou formou. Velké množství zpětných odkazů na cílové eshopy. Možnost funkce Wishlistu (seznamu přání) přímo na daném eshopu (přání se ukládají do služby Magiclist, kde je dál sdílíme i dalšímu uživateli). Takže i kdyby si eshop naprogramoval vlastní „seznam přání“, nikdy nedocílí začlenění do sociálních sítí a onu viralitu.  Vytvářet „eshopové magiclisty“ a tedy ukázat uživatelům, jaké zboží se k sobě hodí, může být velmi silným marketingovým nástrojem. Takové magiclisty lze nastavit i jako microsites. Je to velice obdobná funkce  jako Doporučené balíčky, Související zboží apod., tyto funkce  běžně eshopy používají.

Je to takový obchodní Facebook s malou nadsázkou.

Když se podíváme z pohledu uživatelů, jaký je přínos pro ně?
Magiclist řeší to, co už lidi nyní dělají. Přejí si, dělají si své seznamy přání a plní přání druhým lidem. Toto vše spojuje Magiclist do trošku organizované formy, dělá vše zábavnějším.

Účast je pak navíc dále odměňována vnitřním bodovacím systémem, kde pak uživatelé získávají výhry, jež jsou věnované eshopy, které jsou na Magiclistu.

Abych to tedy shrnul, můžete si vytvářet seznamy přání, seznamům přání dávat krásnou grafiku, tudíž získat samostatnou webovou stránku se seznamem (microsite). Přání si můžete rezervovat, můžete si přidávat důležité životní události, jež jsou pak připomínány vašim přátelům (a je doporučováno, co si opravdu přejete). Magiclist má také soukromé zprávy, komentáře, doporučení a řadu jiných prvků, které uživatelé znají ze sociálních sítí.

Plánuješ další rozvoj projektu?
No jéje. Určitě mobilní aplikaci, to je teď první na řadě. Dále chci do služby zapojit další větší systémy, např. zájezdy, zážitky, letenky, ubytování.

Připravuje se i možnost mít vlastní eshop. Tedy pro ty obchodníky, kteří budou chtít na internetu prodávat, ale nemají vlastní eshop, tak si jej budou moci vytvořit na Magiclistu, tím budou automaticky v centru dění. Ušetří za výrobu i propagaci vlastního eshopu.

Určitě bude ladění a rozšiřování uživatelských funkcí. Hrozně mě baví vytvářet „aliance“ s jinými projekty.

A také musíme ještě dovychytat filtrování dárků. To se sice automaticky s rostoucí členskou základnou bude zkvalitňovat, ale určitě chci přidat filtrování dle cen, kraje, slev, hodnocení, dostupnosti atd.

Určitě je kam se dále posouvat.

Nějaká poslední slova na závěr?
Magiclist běží teprve chvíli. Budu určitě rád za každou odezvu. Pokud má někdo nápad, jak službu udělat ještě užitečnější, co mu tam například chybí, ať neváhá a obrátí se přímo na mě. Telefon i email je na webu zveřejněn.

A pokud je někdo, kdo má jiný projekt či službu, přičemž si myslí, že společně bychom mohli dělat velké věci, no, už se měl dávno ozvat :-).

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing