Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Vyzkoušejte: 8 tipů, jak mohou e-shopy získávat zpětné odkazy

Miloslav Hamsa
Před 8 roky
Zpětné odkazy
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Gajus

Už jste někdy slyšeli pojem linkbuilding? Víte jak vám může jednoduše pomoci s propagací vašeho e-shopu? Nahlédněte do tajů budování zpětných odkazů a zjistíte, jak je to prosté. S několika základními tipy zvyšte výkon svého internetového obchodu.

V tomto článku jsem pro vás sepsal pár tipů, jak jednoduše budovat zpětné odkazy, a tím se zviditelnit nejen ve vyhledávačích. Linkbuilding ale nejsou jen odkazy. Je to budování nových spoluprací, které jsou výhodné pro vás, ale především pro lidi, zákazníky, kteří na internetu hledají třeba právě to, co prodáváte.

Vybudujte si kvalitní odkazový profil

Kvalitní odkazový profil je takový, který je rozmanitý co do počtu variant odkazů, umístění odkazů, textů odkazů (anchor text). Snažte se, aby odkazy, které na vás vedou, lidem pomohly. Aby našli přesně to, co hledají.

1) Sexy obsah

Výjimečnost se cení zlatem. V našem případě návštěvností. Buďte originální. Dříve nebo později to přinese ovoce.

Na příkladech originálního obsahu z praxe, můžete vidět zájem lidí, který je na obrázcích znázorněn počtem odkazů, domén a sociálních interakcí.

czc_ahrefs

  • http://www.snowboard-lyze-shop.cz/bunda-adelboden-0948.html – na tehdy aktuální dění ohledně dresscodu při předávání státního vyznamenání Roberta Sedláčka navázaly 3 e-shopy, které začaly prodávat mikinu/bundu s logem státního vyznamenání. To jim přineslo odkazy ze soc. sítí, médií, a s tím vším spjaté nákupy.

snowboard_lyze_shop_ahrefs

roman_tlusty_ahrefs

zufanek_ahrefs

Někdy stačí málo, abyste vynikli. Třeba děkovný dopis v každé zásilce. Podobně to dělají v Klubu pánů z Ponožkovic nebo Gentleman Store.

Rada „být originální“ se vztahuje i na obsah vašeho webu obecně. Mnoho z vás přebírá od dodavatelů popisky a fotky produktů. Proč ale nevytvořit vlastní popisky a fotky? Udělat je originální a podle sebe. Ocení to nejen uživatelé, ale i vyhledávače. Takže: POZOR NA DUPLICITY!

2) Mikrostránky

Osobně bych definoval mikrostránku takto: Jedná se o mikroweb zaměřující se specificky na určitý jeden produkt/službu, a tomu tématu se věnuje co nejvíce do detailu. Díky němu získáváte další možnost, jak se k vám vaši zákazníci mohou dostat.

Mikrostránky jsou dobré, pokud mají svůj účel. Poskytněte čtenářům detailní popis produktu/služby, ať už textový, obrázkový nebo zvukový.

Tipy pro vytvoření mikrostránek:

  • klíčové slovo obsažené v názvu domény
  • nepřehánějte to s odkazy na váš e-shop (max. 3 postačí)
  • nebojte se dalších externích (odchozích) odkazů, které doplňují informace (Wikipedie, magazíny, asociace, …)
  • nezapoměňte na linkbuilding i pro ně
  • ne vždy je vytvoření mikrostránky pro váš byznys vhodné

Příklady hezkých mikrostránek:

Mikrostránky, které pouze “zabírají” místo na internetu si můžete prohlédnout níže. Jedná se o příklady webů, které obsahují pouze obecné informace. Soustřeďují se na jedno klíčové slovo, odkazuje se z nich zbytečně mockrát. Čtenář, tedy vy, si z takových webů neodnese zhola nic.

Příklady nevhodných mikrostránek:

3) Soutěže a slevové kupóny

Sám jsem kdysi provozoval e-shopy, takže jsem si tuto metodu propagace mohl vyzkoušet.

U soutěží se snažte vybrat takovou výhru, na které máte vysokou marži a zároveň je po ní poptávka. Soutěže vám mohou přivést nové zákazníky, odkazy, sociální interakce.

Kde můžete soutěž propagovat:

  • soutěžní weby
  • na vašem webu/blogu
  • na soc. sítích (vaše, cizí – shlukující tipy na slevy/soutěže)

Slevové kupóny můžete vytvořit v různých variantách. Závisí pouze na vaší představivosti a možnostech. Můžete je používat k tomu, abyste si vybudovali stálé zákazníky nebo pro získání úplně nových. Pár tipů:

  • za věrnost (od 5. nákupu, ….)
  • první nákup
  • máte přebytečné zboží (ležáky) a chcete se jej zbavit
  • k uskutečněným objednávkám
  • k narozeninám/jmeninám

Kde se dají slevové kupóny propagovat:

  • weby shlukující kupóny
  • přes e-mail (teď mluvím o emailingu, nemyslím tím, že máte koupit databázi kontaktů a rozposlat je)
  • dle druhu kupónu k objednávce, za věrnost e-mailem, nebo pokud zákazník slaví narozeniny/svátek
  • máte-li zájem o úplně nové zákazníky, zkuste je nabídnout na tematických fórech

4) Zbožové srovnávače

Téma, které nemohu opomenout. Proč byste měli uvažovat právě nad nimi? Důvodů je více: získání certifikátů „ověřených obchodů“, recenze od zákazníků, další prodeje, odkazy z hodnotných webů a zviditelnění.

Vyzkoušejte tyto:

5) Monitoring – sledování zmínek na internetu

Poslední dobou často zmiňovaná linkbuildingová metoda, která má za úkol sledovat a zachytávat předem nadefinované fráze dle určitých pravidel. Nejčastěji byste měli monitorovat:

  • vlastní brand / domény
  • konkurenci
  • klíčové fráze z vašeho oboru nebo vašeho nového obsahu (Př.: Jak vybrat zimní pneumatiky)

Díky němu tak budete mít vždy přehled o tom, co dělá vaše konkurence, zda se o vás někde na internetu baví zákazníci nebo vám najde tématické stránky, kam můžete přispívat a získávat tak odkazy a budovat si brand.

O tom, jak monitoring správně nastavit, bych klidně mohl napsat další samotný článek. Máte-li zájem jej správně zvládnout, doporučím vám přečíst si tento článek o monitoringu.

Vhodné nástroje k monitoringu, které jsou zdarma:

  • Talkwalker – zachytává zmínky z webů, kromě soc. sítí
  • Mention – zachytává zmínky z webů a soc. sítí
  • Google Alerts – zachytává zmínky z webů
  • MarketingMiner – můžete skrze něj kontrolovat zmínky o brandu bez odkazu (toho se dá využít, pokud máte jedinečný brand, ne obecné slovo v brandu)
zpetne_odkazy_talkwalker
Ukázka monitoringu v nástroji TalkWalker
mentions-without-links
Ukázka z MarketingMineru

6) Dodavatelé a odběratelé

Jednou z nejsnadnějších možností, jak získáte zpětné odkazy, jsou dodavatelé nebo odběratelé vašich produktů.

Můžete jim třeba poslat podobný e-mail:

Dobrý den xxx,

pravidelně od Vás odebíráme (doplnit produkt) a vždy jsme byli spokojeni.

Při návštěvě Vašeho webu jsme si všimli, že nemáte vytvořenou sekci Reference. Ze zkušenosti víme, že podobné sekce v zákazníkovi vyvolávají pozitivní dojem a důvěru ve firmu.

Pokud se rozhodnete sekci vytvořit, rádi pro Vás sepíšeme několik kladných vět, které můžete publikovat jako své reference.  

Pro sepsání reference stačí odpovědět na tento email.

Děkujeme za Váš čas a těšíme se na další spolupráci.

S pozdravem,

Dle mých zkušeností 7/10 dotázaných odpoví kladně.

7) Spřátelené weby

Ne všichni na internetu jsou vaši konkurenti. Některé obory se vzájemně doplňují a můžete tak vytvořit “symbiózu”, která bude prospěšná jak pro vás, tak pro ně. Získáte tím nové odkazující domény, posílíte svůj brand nebo zajistíme svým společným zákazníkům komplexní péči, aniž by museli dále hledat.

Nejdříve si vytvořte persóny, dost vám to pomůže v nalezení nových odkazových příležitostí.

Příklady kombinací spřátelených webů:

  • pro e-shop s garnýžemi jsou spřátelené weby: záclony, závěsy, dodavatelé oken
  • sportovní potřeby – sportovní kluby, fanouškovské stránky
  • erotické potřeby – povídky, weby o různých praktikách
  • stavební potřeby – hypotéky, půjčovna nářadí,
  • kolečkové brusle – servisy bruslí, stezky na in-line, weby o zdraví/sportu

Pamatujte si: Pokud chcete od někoho získat odkaz, vždy mějte připravenou nějakou protinabídku (reklama na vašich soc. sítích, odkaz z jiného webu, promování jejich akcí ve vašem e-mailingu, jejich leták ve vašich balících, …), kterou neodmítne. Ze zkušenosti vím, že na 90 % vám nikdo odkaz zdarma nedá!

8) Domluvte se s blogery

Nechte si zrecenzovat svoje produkty od blogerů. Najděte si takové blogery, kteří píší o vašem oboru a oslovte je. Ale pozor, na e-mailu, který jim pošlete si dejte záležet. Nestačí napsat jen obecnou zprávu. Pořádně si přečtěte jejich články, vymyslete co jim za to nabídnete, nejčastěji se zrecenzované zboží nechává blogerovi.

I když je článek napsaný, rozhodně to není konec. Povedený článek můžete dál sdílet na svých soc. sítích, nastavit si jej do monitoringu nebo na něj odkázat z tématické stránky.

Pokud se jedná o recenzi, můžete na Heurece využít možnost vložit externí recenzi ke zboží.

Chcete další tipy na získání zpětných odkazů pro váš e-shop? Vyzkoušejte 7 tipů od Filipa Podstavce nebo 12 způsobů od Marka Hnátka.

Na závěr bych vám rád popřál mnoho štěstí při budování odkazového portfolia a dal úplně poslední radu – linkbuilding se velmi úzce váže na web. Než jej začnete dělat, ujistěte se, že máte vyřešeny on-page faktory a že máte na webu takový obsah, který byste chtěli sami v pozici vašich zákazníků najít.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Miloslav Hamsa

Linkbuilding si zamiloval před více jak 4 roky. Od té doby pracoval pro klienty z různých oborů spolu s jeho kolegyní Romanou. Když má čas, napíše něco na svůj blog  www.hamsa.cz/blog. V létě jezdí na kolečkových bruslích a zároveň pořádá individuální kurzy bruslení v Brně.

Komentáře

David Sledovat @KrupickaDavid

Před 8 roky

Díky za tipy. Z jaké aplikace jsou ty backlinks statistiky?

Odpovědět »

Miloslav Hamsa Sledovat @miloslavhamsa

Před 8 roky

Jsou z Ahrefs. Ale klidně můžete použít Majestic.

Odpovědět »

David Sledovat @KrupickaDavid

Před 8 roky

Díky

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing