Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak vybrat produkt pro prodej na Amazonu, který zákazníci milují

Guestpost

kosik-krabice-klavesnice-webVýběr správného produktu pro prodej na Amazonu je nejdůležitějším krokem k vlastnímu podnikání na největším e-shopu světa. V tomto příspěvku vám na reálném případu ukáži, jak se vybírá produkt s potenciálem na 100 prodaných kusů denně.

V minulém díle našeho seriálu jsme se seznámili se službou FBA, která umožňuje automatizovaný prodej fyzických produktů na Amazonu. Ukázali jsme si také obchodní model Private Label (vlastní značka), který umožnuje obchodníkům prodávat na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou.

Tento obchodní model tak, jak ho používám, vychází z jednoduché filozofie: „Dejte zákazníkům to, co chtějí. Je snadnější uspět na trhu, kde existuje poptávka, než vytvářet nové trhy.“

Mnoho podnikatelů a obchodníků prodává bez valného výsledku produkty, o kterých jsou přesvědčeni, že je lidé potřebují. Je ale obrovský rozdíl mezi tím, co lidé potřebují, a tím, co chtějí.

Bezdomovec potřebuje jídlo, oblečení a střechu nad hlavou. Když mu dáte do ruky hotové peníze, koupí si ve většině případech alkohol, protože ho chce. Stejně tak to funguje i u většiny zákazníků. Lidé nakupují na základě emocí.

Seznam bestsellerů

Na Amazonu dokážeme přesně zjistit, co tam zákazníci nejvíce nakupují – tedy, co skutečně chtějí. Amazon disponuje tzv. seznamem bestellerů (viz. obrázek). Tam jsou seřazeny ty nejprodávanější produkty z celého Amazonu. Po levé straně naleznete seznam všech kategorií. Po jejich rozkliknutí se vám zobrazí seznam bestsellerů z té dané kategorie. V seznamech bestsellerů budeme hledat vhodný produkt pro prodej na Amazonu.

bestsellers.jpg

Kritéria pro vyhledávání produktů v seznamu bestsellerů

Abychom mohli naplnit vizi konceptu vlastní značky, potřebujeme najít produkt, který odpovídá těmto kritériím:

Je fyzicky malý

Platí pravidlo čím menší produkt, tím lepší. Malé produkty se lépe přepravují a jejich doprava vás nebude tolik stát. Dbejte na to, abyste se vešli do těchto rozměrů: 18“ x 14″ x 8″ (pozor palce).

Váží málo

Zde platí stejné pravidlo jako u předchozího bodu. Ideální váha produktu je do půl kila. Čím těžší produkt budete mít, tím více zaplatíte za dopravu a na poplatcích za službu FBA.

Je technicky nenáročný

Vyvarujte se produktů, které se musí zasouvat do zásuvky nebo jsou jinak technicky složitější. Technické produkty v sobě skýtají riziko vratek. Držte se hesla, že v jednoduchosti je síla!

Má private label potenciál

Abyste mohli mít svůj vlastní značkový produkt, je důležité, aby šla na něj umístit vaše značka (logo). Tento branding vám zaručí nižší konkurenci na vašem trhu.

Stojí v rozmezí $20-60

V tomto cenovém rozpětí zákazníci příliš nepřemýšlejí nad tím, zda mají otevřít peněženku a vydat peníze (další fungující strategie a taktiky pro tvorbu cen naleznete na této stránce). Pokud byste měli produkt pod touto cenovou hranicí, hrozí zde riziko, že nebude dostatečně ziskový. Bude tam malý prostor pro vaší marži.

Výběr produktu krok za krokem

  1. Své vyhledávání začínám v bestsellerech v kategorii Grocery & Gourmet Food, protože prodej potravin přes internet čeká velká budoucnost (vezměte si příklad z rohlik.cz).

bestsellers2.jpg

  1. Po rozkliknutí kategorie mě na první pohled zaujala podkategorie Coffee, Tea & Beverages. Káva je druhou nejobchodovanější komoditou světa ihned po ropě. Cítím zde velký potenciál. Tady budu hledat.

bestsellers3.jpg

  1. Projíždím seznam bestsellerů v podkategorii Coffee, Tea & Beverages, které porovnávám podle pěti kritérií pro výběr produktu.

bestsellers4.jpg

  1. Na třetí stránce mě zaujala káva. Balení je fyzicky malé, váží málo (do 1 kg), káva je technicky nenáročná, má potenciál pro vlastní značku a stojí v rozmezí $20-60. Jako bonus v sobě navíc skýtá potenciál opakovaných prodejů.

bestsellers5.jpg

  1. Takto vypadá listing (produktová stránka) vybrané kávy. Můžete si všimnou titulku, fotografií a bullet points (odrážky s vlastnostmi produktu). Nás bude v tuto chvíli zajímat hlavní klíčové slovo – whole bean coffee (zrnková káva), abychom si mohli s pomocí externí aplikace ověřit měsíční objem vyhledávání na Amazonu.

listing.jpg

  1. Na stránce merchantwords.com naleznete po zadání daného klíčového slova jeho objemy měsíčního vyhledávání přímo z Amazonu.

merchantwords.jpg

  1. Frázi whole bean coffee vyhledává měsíčně 313.000 potencionálních zákazníků na Amazonu. To je dostatečně velký trh pro náš záměr.

Merchantwords2.jpg

  1. Posledním krokem je ověření přibližných denních prodejů u vytipovaného produktu.

Listing prodejce vložíme do externí aplikace. Ta vám ukáže, kolik kusů daného produktu se denně prodává. Budete tak mít přehled o přibližné výdělečnosti trhu.

estsales.jpg

V našem případě se prodává průměrně 104 kusů kávy Kicking Horse denně. To značí velmi výdělečný trh. Lidé prostě kávu milují a kupují.

Kolik vydělává prodejce značky Kicking Horse prodejem kávy na Amazonu?

  • denně se tohoto produktu prodá průměrně 104 kus
  • prodejce vygeneruje denní obrat $3.118,96
  • při marži $5 na kuse dosáhne denního hrubého zisku $520 / 13.000 Kč
  • to dělá měsíčně 390.000 Kč v hrubém zisku
  • ročně vydělá 4.680.000 Kč korun na prodeji produktu, který lidé chtějí

Takto se tedy vyhledává výdělečný produkt pro prodej na Amazonu pod vlastní značkou. Celý proces jsem musel o něco zkrátit, protože bychom přesáhli rámec tohoto článku. Základní principy jsem však zde uvedl.

Amazon je tak obrovský, že každý den skýtá nové příležitosti. Nikde také není psáno, že musíte prodávat jen jeden produkt. Představte si, že budete prodávat 5 produktů s potenciálem, jako má v našem případě káva.

V příštím díle našeho seriálu vám ukáži, jak najít vhodného výrobce, který vyrobí vámi vybraný produkt pod vaší značkou.

Do té doby proveďte průzkum v seznamech bestsellerů a pokuste se na základě 5 kritérií nalézt tři produkty, které zákazníci na Amazonu milují.

TIP: Pro hledání produktů doporučuji kategorii Sport & Outdoors. Naleznete v ní mnoho pomůcek pro sport a fitness. Lidé fitness milují. Stačí se podívat na Facebook, kolik fotogalerií nebo motivačních citátů z této oblasti naleznete. Každý chce vypadat dobře a zdravě.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jan Furiš

Jan Furiš prodává na Amazonu fyzické produkty pod vlastní značkou. Žije v Rakousku, odkud s notebookem v ruce řídí na dálku svá podnikání v Německu, Velké Británii a USA. Společně s kolegy provozuje odborný blog Podnikání na Amazonu a je spoluautorem kurzu MEGABYZNYS, který učí začínající podnikatele, jak nastartovat vlastní podnikání na Amazonu v USA.

Komentáře čtenářů: 11

  1. Radek Svoboda

    -

    Tento podřadný obsah na tak kvalitní server nepatří. Nezlobte se ale každý, kdo trošku přemýšlí, ví kam tato „strategie“ spěje.

    Odpovědět
    • Petra petra

      -

      Ahoj Radek, prečo si to myslíš?

      Odpovědět
    • Jiří Nosek

      -

      No, Furiše moc neznám, ale Steiner, se kterým to dělá, nemá tyhle kurzy zapotřebí, ve vatě už je, a tradice s účinným pomáháním rozjíždění byznysu ostatních je zrovna důvod, proč v ní je – lidé jsou mu vděční a nakupují od něj. Mně se zatím vyplatil každý kurz, který jsem od něj koupil. Podezříváním poškozuje člověk sám sebe, chce to prostě vyzkoušet a když za úspěch člověk sám převezme zodpovědnost a udělá to pořádně, většinou zjistí, že to jde.
      A já jsem se jako nový návštěvník na tento blog dostal právě kvůli tomuto „podřadnému“ obsahu, takže to asi nějaký účel má :)

      Odpovědět
  2. Jan Ptáček

    -

    Ten nástroj na zjištění hledanosti je super. To jsem vůbec neznal. Ale co když se tam zobrazí přes 29.000 výsledků s výsledky jako > 100 apod. Je to dobrý produkt, nebo není?

    Odpovědět
  3. tomáš beneš

    -

    Dobrý den, velmi dobrý článek a jak řešíte sklad, když vyberete produkt který chcete prodávat, nebo přímo vybíráte výrobce, který výrobek pošle koncovému uživateli? Popřípadě máte tipy na spolehlivé výrobce, tak, aby mé podnikání neztroskotalo na nedodání nebo špatné kvalitě zboží? Děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Miroslav Hora

      -

      Odpovědí je služba FBA od Amazonu (výrobce -> Amazon, platba za skladový prostor Amazonu ,Amazon -> zákazník), Vy to zboží nedostanete do ruky ani neskladujete, jen platíte „cestovné“ a skladovné + nákup/výroba… Jak vybrat kvalitní produkt popisuje např. kniha http://www.knihacina.cz/ za 1000,- nebo dnes už lze pročíst i v některých knihovnách. Zároveň pokud něco prodáváte do EU ze zemí mimo EU, nesete plnou odpovědnost za produkty jako výrobce – nejen záruka, ale i zdravotní závadnost (často šperky – těžké kovy, hračky – ftaláty atd., jedovaté barvy v textilu apod. srandy), technická (pokud zkrat nabíječky někomu vypálí byt – Vy jste odpovědný). V zásadě byste měl každý výrobek nechat otestovat zkušební laboratoří (tisícovky létají, takže čím menší sortiment, tím lépe) než ho uvedete na trh EU nebo si od výrobce nechat doložit certifikce (často falza u pochybných výrobců) a i pak to nechat projet zkušebnou.
      Takže ve zkratce – vybíráte výrobce dle referencí, ověření kvality, certifikací a otestování v laboratoři a jako všude je to jen na Vaše riziko a odpovědnost a pro evropské právo jste v zásadě „výrobce“ odpovědný za kvalitu svého zboží a zdraví zákazníků. Jak je to s prodejem do USA, netuším, ale asi také nemají zájem mít na trhu nebezpečné či škodlivé věci.

      Pokud si chce někdo jen vyzkoušet obchod na netu, tak pro originální služby/výrobky je i v ČR stále místo. A když vím, že mi něco funguje doma, zejména díky zpětné vazbě, pak myslím na svět – ebay, amazon atd. Nevím, co je to dnes za mánii AMAZON, je to jedno z nejagresivnějších prostředí. Ano, u nás je 37000 eshopů, ale 90% nijak moc aktivních. A kolik obchodníku je aktivních na Amazonu – miliony? Prodej je také o zpětné vazbě a některé psychologické studie uvádějí, že až ze 70% je prodej o přesvědčování, takže znát jazyk je takřka nutnost.

      Jinak souhlas s tím, že podobné články se na Mladypodnikatel.cz spíše nehodí a podkopává to důvěru v portál a zlepšení kvality za poslední měsíce. Ona by taková káva s toxiny, ddt, těžkými kovy,… mohla některé účastníky stát víc než několik desítek tisíc za kurz nevalné kvality, ale třeba i pobyt za mřížemi. Přeji a těším se na lepší obsah, který lidem přinese více radosti a méně problémů.

      Odpovědět
    • Jan Furiš

      -

      Dobrý den Tomáši,

      sklad řeším s pomocí služby Fulfillment by Amazon, která mé produkty skladuje, balí a rozesílá zákazníkům. Zde na stránkách Amazonu se s ní můžete přímo seznámit: https://services.amazon.com/fulfillment-by-amazon/benefits.htm. V praxi to vypadá tak, že jde produkt přímo od výrobce do některého ze skladů Amazonu.

      Spolehlivým nástrojem, kde hledat prověřené výrobce, je web http://www.alibaba.com. Alibaba je nejpoužívanějším obchodním portálem, s odhadem 12,7 miliard transakcí za rok.

      Využívám také služby http://www.chinaimportal.com, která za Vás najde vhodného výrobce i s potřebnými certifikacemi. Prostřednictvím svých agentů Vám dohlídne i na kvalitu výroby v dané továrně.

      Odpovědět
  4. Tomáš

    -

    Zdravím, mi není jasný ten 8. krok. V jaké externí aplikaci? A kde ji popřípadě najdu?
    Díky.

    Odpovědět
    • Jan Furiš

      -

      Dobrý den Tomáši,

      aplikace analyzuje prodeje na Amazonu. Zatím jí máme k dispozici v beta verzi a pro uzavřenou skupinu prodejců na Amazonu.

      Odpovědět
  5. Valda

    -

    neslo by u tehle serialu udelat jaky je to dil, odkaz na vsechny dily atd?
    je to strasne neprehledny

    Odpovědět
  6. tomas zucha

    -

    jojo, hezky kecy. jeden pritel to take rozbalil na Amazonu. Vzdal se sveho obchodu, vse venoval Amazonu a po roce je na dlazbe. Hezky se poslouchaji reci, kolik vydelate, ale kolik investujete, koupi to nekdo?. ….pan Furis a jeste jeden kecalek, nevim jak se jmenoval zpivaji o Amazonu porad, a jak chcteji lidem pomoci za bohatstvim. No jo, kolik samaritanu mame tady v Cechach. Jo Honziku a kdyz tak supr vydelavas na Amazonu, proc prodavas kurzy a workshopy. Aha jo promin, zapomnel jsem, samaritan Honza

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář