Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

František Hůlka: Jak dělá affiliate marketing Alza.cz?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Dlouho očekávaný rozhovor je tady! Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? Kdo patří mezi její největší partnery? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?

Po rozhovoru s marketérem Ondřejem Bělským z Alzy mne ve studiu navštívil František Hůlka, který se v Alze stará o affiliate program a Facebook.

Ochutnávka zajímavostí z rozhovoru:

  • „Affiliate je lepší než PPC.“
  • „Chtěl bych, aby affiliate byl do 2 let srovnatelný s displejem.“
  • Pro manažera affiliate programu nejsou zkušenosti z pozice partnera „úplně nutné“.
  • Asi 10 % zákazníků Alzy prý dokončí nákup na jiném zařízení.
  • „Do budoucna bych chtěl, aby každý zákazník byl i affiliate partner.“
  • „Budu se snažit o to, aby Alza měla v Česku milion affiliate partnerů.“
  • Alza má jeden z nejstarších affiliate programů v Čechách. Moc se to o ní ale neví.

A mnoho dalšího. Takto podrobný náhled do affiliate marketingu největšího českého e-shopu na internetu nenajdete. Inspirovat se v něm mohou malé i střední e-shopy.

Co se dozvíte?

  • Kdy se velkým značkám vyplatí investovat do affiliate?
  • Jaké problémy řeší velké značky a malé ne?
  • Jaká je platnost cookies affiliate programu Alzy?
  • Jak Alza získává nové partnery a jak s nimi pracuje?
  • Co spojuje největší partnery Alzy?
  • V čem dělají affiliate partneři nejčastěji chybu?
  • Proč by partneři (ne)měli propagovat velkou značku?
  • Jakých výsledků Alza v affiliate dosahuje?
  • Jak Alza řeší cross device (dokončení objednávky na jiném zařízení) a nákup na prodejně?
  • Jak František vidí budoucnost affiliate marketingu Alzy?
  • Proč české e-shopy affiliate marketing podceňují?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

LukasP Sledovat @Tipinternetcz

Před 8 roky

Já myslím, že 12 hodin mají moc dobře spočítané, ale nikoliv ve prospěch partnera, ale svůj. Jinak affil Alzy je snad nejhorší z velkých shopů. Nefungují statistiky, v několika úrovních ukazují odlišná data. Nelze je kontaktovat. Nelze si trackovat jednotlivé zdroje konverzí. Škoda, protože by jste rostli mnohem rychleji. Celkově velké zklamání, raději proto nyní volím konkurenci.

Odpovědět »

Karel Benáček

Před 8 roky

Jaký konkurenční program využíváte?

Odpovědět »

Miroslav Hora

Před 8 roky

Tomu rozhovoru trochu chybí „čísla“ – osobně se mi moc nezdá, že by člověk třeba notebook i za 10-15000,-Kč vybíral jen 12 hodin, vždyť je to pro většinu lidí v Česku více než půl mzdy ;)(myšlen medián bývá kolem +/-20.000,-Kč). Dostanou nějaký vhled do statistik alespoň affil partneři? Ne, že by to byl případ jen Alzy, ale není to chování vůči affilákům trochu „psí“? Prodavač Alzy ať přispěje k prodeji nebo ho zhatí, svou mzdu dostane, Affilák i když přispěje nemusí dle povídání dostat vůbec nic :D. Osobně si myslím, že pokud se affilák někde v nákupní cestě objeví, měl by mít na nějakou odměnu nárok, těžkou otázkou je, kolik % z dělené částky za kanverzi by to mělo být.

Odpovědět »

Miroslav Hora

Před 8 roky

*konverzi – občas by se na MLPD hodila editace ;)

Odpovědět »

Wriper Sledovat @Wriper

Před 7 roky

Kto využíva tento affil necháva sa vedome okrádať. Musíte byť blázni keď si myslíte, že pri 12h cookie z vás Alza nerobí hlupákov. Plus nevyplácajú partnerov a človek sa musí k panovi Hulkovi dopracovať cez fóra a twitter aby partner vobec dostal zaplatené. Čudujem sa, že pri takomto „cigánskom“ prístupe sa vôbec odhodlal ísť na verejnosť a rozprávať o tom vo videu. Uniká vám minimálne 50% konverzií aj Amazon, čo je jednotka v e-commerce affile ma 24h cookie a nie nejaká Alza, ktorá je na trhu s oveľa menšou kúpnou silou.

Odpovědět »

Podnikatel z Brna

Před 5 roky

Zřejmě každý, kdo byl nebo je členem affiliate programu Alzy ví, že jejich chování k affilatům je příšerné. Osobně jsem členem více než 3 měsíce a horší přístup k partnerům jsem nezažil. Tady je jenom pár reálných zkušeností:

1) na odpověď k dotazu čekáte minimálně 14 dní
2) po měsící jsem jim zaslal fakturu a požádal o vyplacení. ani po měsíci mi fakturu neschválili, tak jsem na Alzu napsal email, na jehož odpověď jsem čekal další dva týdný. Na moje upozornění mi fakturu schválili, to znamená že po měsíci, co jsem ji zaslal začla splatnost faktury, která v jejich případě musí být 30 dní :) takže pokud správně počítám, svoje peníze dostanete 3 měsíce po tom, co jim obrat vytvoříte
3) jejich „marketing“ se snaží ve směšné míře aplikovat na své partnery. Místo toho aby Vám řekli jaké jsou provize u vámi linkovaných produktů, ukážou Vám přes statistiky obrat, který jste jim vytvořili. Pokud jste jako affiliate prodali pračku za 10000, najednou všude v uživatelském rozhraní uvidíte „OBRAT 10 000“, přitom jediný důležitý parametr v affiliate marketingu jsou Vaše provize. To jenom dokazuje jak se snaží vydělat na lidech, kteří zkušenost s affiliate marketingem nemají.
4) na jejich ceny nabízí nízká procenta provizí
5) Cookies 12 hodin – asi netřeba komentáře. Komentář, že většina lidí nakupuje do hodiny a po pár dnech už s partnerem nemá co společného je absolutně irelevantní. Opět důkaz snahy o to naplnit si svoji kapsu a na partnery se slušně řečeno vykašlat.

Celkově mi přijde postoj alzy k partnerům extrémně sobecký a neprofesionální. Možná vydělají v krátkodobém horizontu díky marketingu více peněz. Kdo je však bude následovat až bude na trhu nějaká alternativa, jejíž jediný cíl nebude udělat co největší obrat za co nejkratší dobu, ale budovat dlouhodobý vztah s partnery, který se na tržbách odrazí výrazně větším způsobem?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

lukas-jaburek-web

Jak se buduje byznys affiliate sítě? | Lukáš Jabůrek (eHub)

ondrej-hajek-web

E-shopům roste podíl affiliate na obratu. Jak to? | Ondřej Hájek (eHub)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

lukas-adamek-web

Affiliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery

ondrej-hajek-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Jak správně přistupovat k vašemu affiliate manažerovi?

ondrej-hajek-6-web

Jak úspěšně rozjet vlastní affiliate marketing?

ondrej-hajek-pa-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Nejúspěšnější příběhy české affiliate scény