Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Hustota klíčových slov v textu: Kolik % zvolit?

Jiří Rostecký
Před 8 roky
Hustota klíčových slov
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: rvlsoft

Na webu byste měli mít dostatek klíčových slov, díky čemuž se zobrazíte vysoko ve vyhledávačích. Co ale znamená „dostatek“?

Hustotu klíčových slov řeší mnoho začínajících online podnikatelů. Podle různých rad a doporučení na internetu se snaží udělat maximum pro to, aby se jejich stránky zobrazily vysoko ve vyhledávačích. Jedna z těch rad může mluvit právě o hustotě klíčových slov, tedy o tom, kolikrát byste v textu na svých stránkách měli klíčové slovo či frázi zmínit. Dají se dohledat i různá procenta a jiné odpovědi na otázku, jak velká by ta hustota měla být.

Hustota klíčových slov
Tento článek z roku 2008 se mi zobrazil jako jeden z prvních výsledků při hledání „hustota klíčových slov“. Najdete jej na tomto odkaze.

Pravda je však taková, že všechna tato doporučení jsou dnes již zcela nesprávná, mylná a zavádějící.

Vyhledávače v minulosti nebyly tak chytré, jako jsou dnes. Vysoká frekvence použití klíčových slov na jedné stránce tak skutečně mohla přinést vysoké pozice ve vyhledávání. I dnes je nutné, aby správná klíčová slova na stránce zazněla a tvůrci obsahu s nimi uměli efektivně pracovat, nicméně nic jako správná hustota klíčových slov na webu neexistuje.

Inzerce

Obsah webových stránek by měl být primárně tvořen pro reálné uživatele – pro lidi. Ti totiž budou číst vaše články, procházet si vaše zboží na e-shopu, zjišťovat si více o vašich službách. Při tom se budou rozhodovat, zda vás osloví, nakoupí u vás, nebo zda raději odejdou jinam. To, jak svoje texty napíšete, co v nich čtenářům sdělíte a jak máte celkově postavené webové stránky, je pro vaše podnikatelské záměry podstatně důležitější než to, jak web hodnotí vyhledávače.

Jakékoliv omezování se tím, kolik klíčových slov má v textu zaznít, může tvorbu vašeho obsahu narušit a text pro čtenáře znehodnotit. Představte si, jak by se vám četl tento článek, kdybych v něm dvacetkrát použil pro něj zásadní frázi „hustota klíčových slov“. Vypadat by to mohlo takto:

Hustota klíčových slov je velmi důležitá. Proto, abyste byli ve vyhledávačích nahoře, potřebujete, aby byla hustota klíčových slov co největší. Proto by se hustota klíčových slov neměla podceňovat.

Líbí se vám to? Asi ne. Pravděpodobně byste takový článek vůbec nedočetli a odešli jinam.

Přesto všechno je správná a efektivní práce s klíčovými slovy na webu velmi důležitá. V článku Jak pracovat s klíčovými slovy na svém webu? jsme toto téma podrobně rozebírali. Zkráceně lze říci, že klíčová slova byste měli použít v titulku stránky, jejím popisku (zjistěte, co to jsou meta tagy), v URL adrese, v obsahu stránky, kolem obrázků apod. Ve všech případech byste je ale měli použít rozumně a tak, aby obsah vašich stránky nenarušovaly.

Pokud tedy píšete například článek na váš blog, můžete klíčové slovo použít v jeho nadpisu, titulku, meta description, v URL adrese a v samotném obsahu článku. V něm klíčové slovo můžete zmínit několikrát, ovšem tak, aby se text čtenářům dobře četl. Vložit jej můžete i do podnadpisů, jako alternativní text obrázků, jejich popisek apod. Ovšem opět platí – používejte je pouze tam, kde je to vhodné a kde to má pro čtenáře smysl.

Zároveň nepoužívejte jen jeden tvar klíčové slova. Různě je skloňujte, používejte je v různých tvarech, hledejte synonyma apod.

A na závěr si vždy po sobě text přečtěte a zeptejte se sami sebe, zda se vám dobře četl.

1 tip pro hledání informací na internetu

Článků s různými radami a doporučeními je plný internet. Pro laika je velmi náročné rozeznat, který z článků uvádí správné informace a který nikoliv. Pomoci mohou min. 3 tipy, jak si důvěryhodnost článku ověřit:

  • Kdy byl článek napsán? Pokud v roce 2008, je velmi pravděpodobně, že se od té doby mohla informace zásadně změnit (např. vyhledávače za tu dobu ušly obrovský kus cesty).
  • Na jakém webu se text nachází? Jsou na něm uvedeny nějaké reference, přispívají na něj specialisté daného oboru, je web aktivní a odkazují na něj jeho čtenáři?
  • Obraťte se na odborníky. Využít k tomu můžete třeba tuto facebookovou skupinu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Martin Kůra Sledovat @HermanTinkura

Před 8 roky

Dnes je vyšší hustota KW opravdu na škodu. Jedna z rozumných obsahových metrik je tzv. WDF*IDF, používá se hlavně v Německu. Zjednodušeně řečeno je to hustota termínů významově blízkých danému klíčovému slovu. Jeden z free nástrojů, který toto analyzuje, je tento: http://www.wdfidf-tool.com/.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing