Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

GuestBlogging.cz: Další další možnost, jak prodávat a nakupovat svoje články na internetu

Jiří Rostecký
Před 12 roky

GuestBlogging.czS Filipem Podstavcem jsme už publikovali jeden rozhovor, v němž nám představil svůj projekt PubCamp.cz. Já jsem však s Filipem velmi často v kontaktu a sledoval jsem jeho práci na novém projektu, který nese název GuestBlogging.cz. Rozhodl jsem se jej představit našim čtenářům, protože je skutečně zajímavý a možná zde najde svoje příznivce. Nechybí ani názor samotného tvůrce projektu…

Jedná se totiž o snadný způsob, jak vydělat peníze. Začínající podnikatelé, kteří například píší svoje články, v něm určitě najdou skvělou možnost výdělku. Naopak ti, co provozují svoje magazíny, zase najdou možnost, jak se vyhnout neustálému hledání nových copywriterů a začnou využívat systém, co jim přinese články přímo pod nos.

V čem spočívá GuestBlogging.cz?

Guest blogging jako samotný v Česku příliš známý není. Nejčastěji jako jakási spolupráce mezi dvěma servery, přičemž jeden z nich napíše článek a ten druhý jej publikuje s tím, že v článku uvede odkaz na ten první. Je to určitá forma budování zpětných odkazů, které mohou patřit mezi ty kvalitnější. Jeden server má svůj zpětný odkaz a ten druhý zase (kvalitní) obsah. Podobné spolupráci se nebráníme ani my zde na MladémPodnikateli.cz a na Objevit.cz.


Rozdělení článků do kategorií…

Inzerce

Tohoto marketingu se svým způsobem snaží využívat právě Filipův systém GuestBlogging.cz. Autor článku svoje dílo vloží do systému, kde si jej formou kategorií témat, RSS odběru či filtrování podle tagů všimnou média. Ta, pokud je článek zaujme, nabídnou autorovi odměnu za zveřejnění článku na jejich stránkách. Jednat se může o zpětný odkaz, slevový kupón, autorské bio, ale i o peníze, což možná bude ta nejčastější forma odměny.

Jaké jsou výhody GuestBlogging.cz?

Média se sama velmi často setkávají s problémem, jak nalézt na internetu kvalitní obsah. Je opravdu složité najít schopné copywritery, kteří píší zajímavě, věcně a kvalitně. Tento systém jim může pomoci, protože nekupují práci daného člověka, ale přímo jeho článek a možnost jej publikovat. Vyhnou se tedy různým přijímacím pohovorům, zdlouhavému hledání schopných autorů a dalším, tentokrát naprosto zbytečným procesům.

Autoři na tom také vydělají. Ne všichni totiž píší články na téma, které se vyhledává. Hlavně začínající autoři, kteří hledají třeba přes Webtrh a podobná fóra, mohou mít problém s uplatnění v oboru, o kterém píší. Jiní zase rádi píší o něčem, co se jim nepovedlo prodat, nebo jim doma v počítači prostě leží články, pro něž nemají kupce. Když je vloží do tohoto systému, mohou se vyhnout obepisování médií a nabízení svých služeb, rovněž nemusí proklikávat diskuzní sekce s poptávkami, stačí vložit článek a počkat si na nabídku.

Jak používat systém GuestBlogging.cz?

Tento skvělý způsob obchodu se články lze velice snadno používat. Stačí vlastně jen registrace, která probíhá formou přihlášení skrze Facebook nebo Twitter. Autoři pak mohou rychle přidat svoje články, zařadit je do správné kategorie, přiřadit štítky, zvolit poutavý nadpis a čekat, až si je někdo vybere a pošle jim svou nabídku.

Provozovatelé webových stránek hledající nový obsah musí zaregistrovat svůj web, a to vyplněním patřičného formuláře a vložení speciálního kódu na svoje stránky. Ten lze během pár vteřin po ověření stránek systémem odstranit. Pak už jen procházejí jednotlivé kategorie a hledají články vyhovující jejich požadavkům. Co nabídnou jako odměnu za zveřejnění, je čistě na nich.

A co na to říká Filip?

„V zahraničí je to poměrně zaběhlý systém tvorby obsahu, který funguje. Chtěl bych jej rozšířit i v České republice a vytvořit tak nový zdroj kvalitního obsahu na internetu. Jedná se o prostou win-win strategii, kde i menší média mohou získat nový obsah a autoři zaslouženou odměnu,“ sděluje svůj názor Filip s tím, že od projektu neočekává příliš velký zisk: „Web není nijak monetizován a asi ani nebude. Jeho cílem není vydělat peníze, ale pomoci s rozvojem obsahu pro média.“

A jak podle něj guest  blogging v Čechách uspěje? „Určitě zde má svoje místo. Věřím, že je to krok kupředu v rozvoji online obsahu. Jeho úspěch je v rukou autorů a médií, které se jej rozhodnou využívat. Jsem na to zvědavý,“ s optimismem dodává Filip a my už teď můžeme říci, že pokud chcete svoje články na našem magazínu, určitě využijte GuestBlogging.cz, který budeme sledovat!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

MokCoogyMet

Před 12 roky

Chtěl jsem se rozlišit, co mohou zaměstnanciv včela v životě člověka tak, aby se sem ji o to, kdo nemohli otočit správnou odpověď .

Odpovědět »

Gladis

Před 12 roky

Dobrfd den,re1d bych se připojil k Vašemu sdružened. Pre1vě jsem se nastěhoval do půdnedho bytu u Ulrichova ne1městed. Vzhledem k vfdšce budovy mi bylo doropučeno pre1vě HKfree. Vytvořil jsem tedy v mapě koncovfd bod Had6. Nyned bych pouze potřeboval vědět, ktere9ho spre1vce kontaktovat. Zda se hle1sit ke koncove9mu bodu Lipky nebo OliAP.Děkuji za odpověďJakub Plas

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing