Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Facebook Live už je v USA pro všechny. Na co se můžete těšit?

Jiří Rostecký
Před 8 roky

Facebook ve včerejším Expanding Live Video to More People oznámil spuštění nové funkce Live pro všechny uživatele v USA. Zároveň uvedl, že se chystá funkci rozšířit pro zbytek světa už v následujících týdnech.

Facebook Live je nástroj pro sdílení živých přenosů online. Uživatelé v USA již teď mohou prostřednictvím svých iPhonů sdílet okamžiky v reálném čase. Stačí při psaní statusu kliknout na ikonku Live Video, připsat krátký popisek a vybrat publikum, s nímž video chcete sdílet.

V průběhu nahrávání se vám bude ukazovat, kolik lidí se na váš živý přenos dívá a jak jej hodnotí (komentáře, lajky). Uvidíte i to, jak dlouho už video nahráváte.

Facebook Live
Takto bude Facebook Live vypadat. Obrázek pochází z newsroom.fb.com.

Tato funkce není ničím, co by Facebook vymyslel sám. V Česku asi nejpopulárnější obdobou je již zaběhnutý Periscope od Twitteru, ale najdete i jiné alternativy (Meerkat, Glide, Zapstream a další).

Inzerce

V porovnání s Periscope bude mít Facebook Live hned několik výhod. Streamované video uživateli po ukončení nahrávání uloží do alba s ostatními videi. To například Periscope neumí (Meerkat také ne) a video maže po 24 hodinách. Vaší jedinou možností, jak video uchovat, je si ho po nahrávání stáhnout do svého zařízení a následně nahrát někam jinam (třeba na Youtube). Díky Facebook Live půjde ale video přehrát i zpětně.

Diváci streamu se budou moci přihlásit k odběru dalších streamů. Jakmile tedy začnete streamovat další video, vyskočí jim upozornění.

Streamování živých videí je trendem, který pomalu ale jistě nastupuje i do marketingu. Můžete jím podpořit vaši značku, polidštit ji, přiblížit ji k zákazníkovi. Můžete ho nechat nahlédnout do zákulisí vaší společnosti, ukázat mu připravované novinky, speciální nabídky či ho přenést doprostřed vaší konference či firemního večírku. A konec konců můžete zkusit i živý webinář, oznámení chystané novinky či cokoliv dalšího.

Jsem hodně zvědavý na to, jak se české firmy s příchodem Facebook Live popasují. Věřím, že se toho u většiny značek dá vymyslet opravdu hodně a že live streaming bude součástí nejedné marketingové strategie.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)