Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-shop s přeposíláním objednávek může být i hlavním zdrojem příjmů

inzerce
Před 8 roky

Pokud začínáte s podnikáním na internetu, existuje několik možností, kudy se vydat. Můžete vytvářet weby – magazíny, psát články a časem zde prodávat inzerci. V dnešní době jsou oblíbené info produkty, kdy své znalosti a know-how zpracujete do podoby videí a ty zpřístupníte v placené členské sekci.

Další z možností je prodej zboží. Skutečné e-shopy se skladem a příslušnou agendou jsou však pro začátečníky často náročné a i když se říká, že v České republice je internetových obchodů přes 37 tisíc, skutečně vidět nebo je vůbec dohledat půjde jen malý zlomek z nich.

Existuje však elegantní řešení, jak začít provozovat e-shop i bez počátečních velkých investic do skladových zásob a tím řešením je obchod s přeposíláním objednávek dodavateli. Jak to funguje?

svizne-1

Inzerce

  1. Zákazník vytvoří objednávku ve vašem e-shopu
  2. Objednávka je zpracována automaticky a odeslána dodavatelem
  3. Dodavatel objednávku expeduje a průběžně informuje zákazníka o stavu zpracování objednávky
  4. Zákazník přebírá zboží, hradí objednávku
  5. Získáváte provizi z prodeje
  6. Případné reklamace vyřizuje přímo dodavatel

Jaké jsou výhody a nevýhody této formy spolupráce?

Mezi hlavní výhody patří

  • Nízká investice do vytvoření e-shopu, ceny se pohybují mezi 5-25 tisíci Kč.
  • Vysoká míra automatizace – položky a jejich dostupnost se aktualizují automaticky, stejně tak ceny produktů, nové produkty se přidávají do nabídky, vyprodané se deaktivují.
  • Rychlost – záleží na dodavateli e-shopového řešení, ale běžně lze e-shop spustit i do 24 hodin (zdroj: www.svizne.cz) .
  • Máte téměř stejné možnosti propagace jako skutečné e-shopy, můžete využívat zbožové srovnávače Zboží.cz a Heuréka, můžete inzerovat v reklamních sítích AdWords a sKlik, můžete pracovat s e-maily zákazníků, protože pro ně jste dodavatel vy.
  • Nemusíte umět programovat, všechny technické záležitosti jsou vyřešeny dodavatelem e-shopu.
  • Můžete si vytvořit vlastní “brand e-shopu” a začít budovat značku z malými náklady

Mezi nevýhody potom patří

  • Nižší marže, než kdybyste prodávali vlastní produkty (Nemusíte se ale zabývat skladem, expedicí zboží, reklamací apod.)
  • Musíte pracovat se sortimentem dodavatele. (Můžete ale pracovat třeba jen s částí sortimentu dodavatele nebo některé kategorie vypnout.)

Pozor: 100% automatický e-shop s přeposíláním objednávek není 100% pasivní zdroj příjmu.

Alespoň na začátku je třeba obchod propagovat. Díky tomu se velmi rychle dostanete před většinu z oněch 37 tisíc konkurenčních e-shopů. O takový ten vysněný zdroj pasivních příjmů se nejedná, ale poměr práce/výdělek zde může vycházet velmi slušně.

Pro některé partnery je e-shop s přeposíláním prvním krokem do světa e-commerce. Na něm se naučí jak e-shop funguje, jak pracovat se zákazníky, jak obchod propagovat. Jakmile získají dostatek znalostí a odvahy, přejdou na vyšší level a začnou prodávat vlastní zboží. Díky rozjetému podnikání mohou využít databáze svých zákazníků a s nabytými zkušenostmi podstatně snižují riziko neúspěchu.

Někteří partneři ale u této formy podnikání zůstanou. Nemají potřebu přijít do styku s fyzickým zbožím, řešit zaměstnance atd. Tito partneři si postupem času pořizují další přeposílací e-shopy, třeba i s úplně jiným sortimentem, zlepšují se v propagaci, hledají vhodnou kombinaci kvalitních dodavatelů, prodejného sortimentu a zajímavé výše provize a tvoří si portfolio obchodů, které nahradí nebo i převýší příjmy ze zaměstnání.

Abychom nezůstali jen u teorie, ukažme si také nějaká ta čísla. Na obrázku níže jsou výsledky jednoho z e-shopů, který přeposílá objednávky. Rozběhl se v dubnu 2012 a dle statistik do června 2015 vydělal na provizí přes 638 tisíc Kč. Zde naleznete více informací k výsledkům tohoto e-shopu.

svizne-2

Jak je vidět, jediný e-shop může, obzvláště v nákupní sezóně podstatně vylepšit rodinný rozpočet.

Jak začít s přeposíláním objednávek

Vyberte si sortiment, který je vám blízký nebo k němu máte vztah. Vyberte si z připravených e-shopů a můžete začít prodávat.

Tip na závěr: Pokud při objednávce e-shopu zadáte kód „MLADYPODNIKATEL“, získáte 1 hodinu konzultace zdarma a slevu 10% na pořízení e-shopu.

ZAČÍT PRODÁVAT NA INTERNETU

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)