Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Den D: Jak vypadá oblíbený investorský pořad v zákulisí?

samuel-hornek
Před 11 roky

Investorský pořad Den D je dnes fenomén, který asi zaznamenal každý začínající podnikatel nebo nadšenec zajímavých projektů a podnikání všeobecně. Pokud patříte mezi ty, kteří zvažují možnost „zajít si pro peníze“ do Dne D a získat pro svůj projekt silného investora, určitě vás bude zajímat, co na vás čeká v „investorském doupěti“.

Jak to vypadá před samotným natáčením?

Každý, kdo chce uspět a setkat se s investory před televizními kamerami, musí projít sítem dvou výběrových kol. Pokud jste toho názoru, že nejdůležitější je to poslední, tak se určitě mýlíte. V prvním kole, ve kterém stačí zaslat pouze dotazník, je tisíce přihlášek. Z těchto přihlášek z celé České republiky vybírá neznámý tým porotců několik set projektů, které postoupí do dalšího kola.

Jestliže patříte mezi vyvolené, kteří dokázali velmi krátkým textem zaujmout a postoupit do druhého kola, dočkáte se někdy i několika hodinového čekání na dvě minuty s režiséry a scénáristy pořadu Den D. Toto kolo je vlastně věrnou kopií toho, co vás může čekat při setkání s investory. Dostanete velmi krátkou chvíli pro představení svého projektu a dočkáte se velmi podobných otázek, které můžete vidět ve vysílání České televize.

Setkání s investory

Následuje skutečné setkání s investory. A co že vlastně můžete očekávat?

Inzerce

Kromě dlouhého čekání na vás čeká příjemný tým scénáristů, kameramanů a vizážistů. Po nanesení slušné vrstvy make-upu na váš stresem vybledlý obličej, se točí příchody a odchody. Je to docela vtipná část, kdy chodíte po schodech nahoru a dolu, a to se opakuje třeba i desetkrát, dokud kameraman neuzná, že to stačí. Stejný scénář se opakuje i u nástupu před investory. Investoři v místnosti nejdříve vůbec nejsou, proto chodíte a zdravíte prázdné židle, což je velmi úsměvné, pro někoho ale i vyčerpávající.

Samotné setkání s investory je krátké a intenzivní, po úvodním představení projektu, které je dobré mít nacvičené doslova, rozhodují jen vaše prezentační schopnosti. Jakékoli pokusy o nabiflování se celé prezentace musí jít stranou. Investoři se střídají po otázce, ale často vám některý z nich skočí do řeči. Pokud nejste schopní rychle zareagovat, investor velmi rychle ztrácí pozornost.

Člověka může velice snadno rozhodit i rozhovor s moderátorem před a po setkání s investory. Je to celá série otázek, které následují v rychlém sledu po sobě. Může se tak velmi snadno stát, že v televizi budete vypadat jako úplný hlupák.

Co vám může Den D přinést?

Účast ve Dni D není jen o snadném získání kapitálu pro svůj projekt. Začínající podnikatel si může ověřit své prezentační schopnosti a je donucen na svém projektu daleko více zapracovat. Již při přípravě na Den D daleko lépe pozná silné a slabé stránky projektu.

Především pro rozjíždějící se projekty, které již nejsou na úplném začátku, představuje tento pořad zajímavou možnost, jak se představit široké veřejnosti. Lidé se dozvědí o vás, o tom, co děláte, a navštíví vaše webové stránky nebo váš obchod.

Vůbec nevadí, že nezískáte investora přímo v pořadu. Pokud je projekt alespoň trochu konkurenceschopný, ozve se vám řada zajímavých osobností sama. Můžete tak získat nové zákazníky, dodavatele nebo jiné investory.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: samuel-hornek

Podnikání se věnuje od roku 2006. Momentálně vede několik online projektů. Na blogu se věnuje time managementu, efektivním formám reklamy, podnikání a seberealizaci. Poskytuje marketingové a osobní poradenství.

Komentáře

Martin

Před 11 roky

Chystá se pátá řada? Nikde jsem žádné info nenašel.

Odpovědět »

David Lörincz

Před 11 roky

Pokud je to, tak jak říkáš, tak nechápu, jak se do studia k investorům mohly dostat některé projekty typu hlodač, vynálezci s novým druhem lyží apod. To je výsměch investorům a honba za vyšší sledovaností. Doufám, že se pátá řada nechystá – celé to byla jen komedie, protože nikdo neinvestuje do člověka, který mu 15 minut něco žvatlá a nemá ani čas si spočítat byznys plán.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Popravdě mě to, Davide, překvapilo rovněž. Na druhou stranu – je to televize. Potřebuje trochu show a sám víš, že lidská „blbost“ a různá faux pas se dobře prodávají, hledá se to, přitahuje to nové diváky. Tak nevím, možná i to v tom je.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing