Křišťálová Lupa 2016
Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak pracovat s carousel ads na Facebooku?

Rozhovor

Rotující reklamy na Facebooku umožňují zobrazit více objektů (např. produktů) v jedné reklamě najednou. Jak toho můžete využít pro své podnikání vy?

Carousel Ads jsou poměrně novým atraktivním formátem marketingu na Facebooku. Fungují velmi podobně jako starší multiproduct ads a umožňují např. zobrazení více produktů najednou. Uživatel může kliknout na šipky, a tím posunout obsah reklamy více doprava a zobrazit další objekty. Jedna ukázka vydá za tisíc slov:

Mpa-teta-final

Jak carousel ads fungují a jak s nimi pracovat, mi poradil Jan Randus ze Socialsharks.

Jane, proč Facebook s tímto formátem přišel a co si od něj slibuje?
Facebook neustále inovuje, přichází s několika novinkami týdně. To všechno proto, aby zefektivnil svoji platformu pro marketéry a zároveň ji udělal zajímavější pro uživatele. V době, kdy se na Facebook chodí uživatele hledat rozptýlení a objevovat nové věci, přichází tento formát náramně vhod.

Jak vlastně carousel ads fungují?
Carousel Ads fungují jako klasické reklamy. Umí ale v jedné reklamě zobrazit více obrázků, které mohou směřovat na specifické místo na webu. V podstatě můžete vložit více reklam do jedné.

Mohu jej využít pouze v placených reklamách, nebo i u obyčejných příspěvků?
Nejdřív byly přístupné jen v placených reklamách, docela nedávno dostali tuto možnost i administrátoři stránek.

Kolik obrázků v jedné reklamě může být?
3 až 5, ale zobrazí se jen první dvě, k ostatním se musíte doklikat, proto je důležité dát to nejzajímavější sdělení na začátek.

Všechny musí odkazovat stejně?
Každý obrázek může odkazovat jinam a to vidím jako velkou výhodu formátu Carousel z hlediska analýzy. Každý samostatný odkaz se dá otagovat. U jednoho našeho klienta z oblasti financí jsme díky tomu velice rychle objevili produkt, který byl pro danou cílovou skupinu nejzajímavější. Na základě téhle analýzy byla upravena celá komunikace na sociálních sítích.

Lze k obrázkům vložit nějaký call-to-action prvek, popisek či něco dalšího?
Dají se jako u normálních reklam vložit call-to-action tlačítka, které ale omezují délku pro popisek, proto je nepoužíváme.

Proč ne? Není lepší napsat kratší popisek a tlačítkem vyzvat uživatele k akci?
U našich různých testování efektivnosti tlačítek nám nikdy nevyšly statisticky významné výsledky pro to tlačítka v reklamě mít nebo nemít, proto je to spíše náš estetický pohled na tento formát reklamy, kde vedle sebe nechceme mít 3 krát tlačítko “Koupit teď”.

Pro koho jsou carousel ads ideálním formátem reklamy na Facebooku?
Určitě pro e-shopy, které komunikují celý sortiment produktů. Ale doporučil bych je každému, kdo chce svou reklamu udělat zajímavější a promovat svůj produkt či službu komplexněji. Není to jen o více produktech v jedné reklamě, ale tom, co Carousel Ads nabízí – více místa pro fotografie a texty. Lze si zde hrát s kreativitou a úplně nejlepší je, když do 3 obrázků dokážete vměstnat příběh, protože příběhy prodávají.

MPA-teta

Jaké s nimi zatím máte zkušenosti vy?
Veskrze pozitivní. Obecně dosahují vyšší proklikovosti než ostatní formáty. U jedné kampaně jsme za dobu půlroku dosáhli s Carousel ads o 54 % většího konverzního poměru než u ostatních reklamních formátů na Facebooku.

Čím to podle vás je způsobeno?
Vyšší proklikovost je určitě způsobena tím, že je to atraktivnější formát pro lidi v newsfeedu a jeden z čtverečků je zaujme a zároveň lze tenhle typ reklamy udělat zajímavěji. Díky větší informační hodnotě dokážete produkt lépe popsat a prodat, než se lidi vůbec dostanou na web, tomu přisuzuji lepší konverzní poměr.

Co nejvíce rozhoduje o efektivitě carousel ads?
Kromě příběhu, který nelze vždy použít, bude záležet hlavně na produktu a jeho prezentaci. Nemusí to být zajímavé grafické zpracování, které přináší prokliky a ne konverze. Z našich zkušeností hodně záleží na správné textaci, která nesmí být vágní, ale jasně uživateli napsat, co od něj reklama chce, aby udělal. Může pomoci taky doplnění ceny produktu.

Jak konkrétně může carousel ads využít např. e-shop s pánvičkami?
Může například vybrat několik pokrmů, které se nejlépe připravují na dané pánvičce a udělat z nich krátké recepty. Nebo třeba vybrat pánvičku na palačinky, wok pánev a nějakou obyčejnou pánev, nafotit je v akci a jednoduše představit jejich výhody. Možností je opravdu mnoho.

Je lepší, když v jedné reklamě ukazuje jednu pánvičku např. z více úhlů, při reálném používání apod. nebo když v jedné reklamě ukazuje více pánviček najednou?
Nedá se říci lepší. Jsou to odlišné strategie a každá má svá plus. Můžete akvizičně ukazovat více pánviček lidem, kteří vás neznají. Máte šanci, že se jim alespoň jedna zalíbí a kliknou na reklamu nebo zjistíte, že právě teflonová pánev je pro zákazníky zajímavá oproti ostatním. Pomocí retargetingu potom ukážete uživateli pánev detailněji z více úhlů.

Lze tedy obecně říci, zda jsou carousel ads atraktivnější pro propagaci jednoho konkrétního produktu nebo např. celé řady produktů s odkazem na kategorii zboží?
Nelze, nemáme taková data, ale v našich kampaních fungují oba přístupy.

Co použít za obrázky? Mají to být produktové fotografie?
Ideální je nafotit produkt v akci. Vlastní fotografie budou určitě lepší než produktové, ale zase náročnější na produkci. Vždy záleží, nakolik se investice do produkce vyplatí v závislosti na efektivitě reklamy. Můžete celý den strávit focením a druhý den nastavováním a tagováním reklamy a po týdnu zjistíte, že reklama nepřináší výsledky a celé úsilí přijde vniveč.

Jak moc být kreativní? Znáte nějaké příklady českých reklam, od kterých bychom se mohli inspirovat?
Kreativitu si lidé minimálně zapamatují. V době, kdy začínaly Carousel Ads, proletěla Facebookem reklama na Chytrou zeď. Byly to právě texty, které byly použity moc dobře na popis vlastností chytré zdi. Obecně ale mnoho reklam v carousel formátu oproti klasickým nevídávám. Možná je tento formát stále docela nový a rozhodně je pracnější na nastavení.

Liší se nějak efektivita carousel ads na mobilech, tabletech a desktopových zařízených? Přiznám se, že mi jejich použití přijde pohodlnější na mobilech než na počítačích…
Tohle se nedá jednoznačně říct. Nejde o použití jako spíš o efektivitu umístění reklamy. Největší konverzní poměr mají samozřejmě desktopy, ale trend je, že mobilních zařízení přibývá a s nimi i čas na nich strávených. Až 75 % nákupů začíná právě na mobilních zařízeních. Zaměřil bych se na to, aby tomu byla reklama uzpůsobena. To znamená zkrátit copy na minimum, ověřit, zda je vizuál na mobilu čitelný a přesvědčit se, zda je web, kam odkazujete, vhodný pro mobilní zařízení.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář